کد خبر: ۴۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 24 November 2015
امروزه کمپانی نایک با بیش از 700 فروشگاه در جهان و شرکت هایی در 45 کشور خارج از ایالات متحده به یک کمپانی جهانی بدل شده است.
بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ کمپانی نایک یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است در 25 ژوئن 1964 به دست بیل بورمن و فیل نایت تاسیس شد که در زمینه طراحی و تولید لباس های ورزشی، کفش، لوازم جانبی و دیگر وسایل مرتبط فعالیت می کند. جالب آن که تلفظ صحیح این شرکت نایکی است اما اغلب به صورت نایک تلفظ می شود. دفتر مرکزی این کمپانی در شهر بیورتون ایالت اورگان در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این کمپانی از بزرگترین تولید کنندگان کفش های ورزشی در سراسر دنیا به شمار می رود. تا سال 2013 بیش از 44000 نفر به استخدام فروشگاه های این شرکت در آمدند و در سال 2014 ارزش برند نایک به تنهایی چیزی معادل 19 بیلیون دلار بر آورد شد که آن را به با ارزش ترین برند در میان برند های ورزشی رقیبش تبدیل نموده است.
این کمپانی در سال 1964 با نام محصولات ورزشی روبان آبی آغاز به کار کرد و در سال 1971 نهایتا به نام کنونی اش یعنی نایک تغییر اسم داد. نایک در زبان یونانی به خدای موفقیت است و ریشه انتخاب این نام نیز به همین معنا باز می گردد. این شرکت همچنین زیر مجموعه هایی چون آمبرو و کانورس (تولید کننده کفش های آل استار) و کول هان و هارلی اینترنشنال را در بر می گیرد. نایک در عین حال اسپانسر بسیاری از ورزشکاران مشهور و تیم های ورزشی در سراسر جهان است که اختراع لگو های تبلیغاتی متفکرانه ای نظیر Just Do It  را می توان به عنوان ابزاری برای ادامه ی موفقیت هایش در این حوزه دانست.
کمپانی نایک خط تولید محصولات اسپرت متنوعی را شامل می سود که از اولین محصولاتی که تولید شد می توان به کفش های دو اشاره کرد. نایک همچنین تولید وسایل بیسبال، بسکتبال، تنیس، هاکی، فوتبال و کریکت را نیز در کارنامه ی خود داراست. این کمپانی در سال 1987 خط تولیدی به نام نایک ایر مکس را راه اندازی کرد که متشکل از کفش هایی بود که برای اولین بار توسط نایک تولید شد.
امروزه کمپانی نایک با بیش از 700 فروشگاه در جهان و  شرکت هایی در 45 کشور خارج از ایالات متحده به یک کمپانی جهانی بدل شده است. بیشتر کارخانه ها نیز در آسیا قرار دارند برای مثال اندونزی، چین، تایوان، هند، ویتنام، مالزی و فیلیپین.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: