کد خبر: ۴۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 22 June 2015
ظرفیت ها و چالش های جزیره هرمز در سفر دوره ای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به نقاط مختلف شهرستان قشم، بررسی شد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حمیدرضا مومنی و هیات همراه در ابتدای ورود به جزیره هرمز به اتفاق امام جمعه، مدیر منطقه هرمز و بخشدار این جزیره با  حضور بر مزار شهدای گلگون کفن در گلزار شهدای هرمز بر عهد و پیمان خود برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی با راست قامتان تاریخ پیمانی دوباره بستند.

جزیره هرمز در دوران دفاع مقدس با جمعیت دو هزار و 500 نفری خود 36 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم نموده است.
حمید رضا مومنی در بازدید میدانی از نقاط مختلف جزیره هرمز از جمله قلعه پرتغالی ها، حرم دو شهید گمنام، محل اجرای فرش خاکی، رینگ دور جزیره، بخش های حراکاری شده و معادن این جزیره و در نشست با عباس خدادادزاده مدیر منطقه هرمز، خواستار برنامه ریزی دقیق برای ایجاد اشتغال و توسعه همه جانبه در این جزیره شد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی مردم هرمز در حوزه تجارت اعلام کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه در این جزیره، احیای حوزه واقعی تجارت در هرمز می باشد.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد قشم، تغییر فعالیت صید و صیادی از حالت سنتی به صنعتی با جذب فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران نیز می تواند تغییرات اساسی در شرایط زندگی مردم این منطقه ایجاد کند.
وی با اشاره به معادن موجود جزیره هرمز، سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه، دانشگاه، آهوی جبیر، پرندگان زیبا و رینگ دور جزیره گفت: برای موفقیت جزیره هرمز باید از همه ظرفیت ها به ویژه از شرایط حوزه گردشگری آن با یک برنامه مدون، استفاده کرد.

مومنی، محرومیت زدایی از چهره هرمز و مردمان همیشه درصحنه این جزیره را امری اجتناب ناپذیر دانست و اظهارامیدورای کرد که با تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و منطقه آزاد شدن هرمز، شاهد تغییرات اساسی در این جزیره باشیم.

وی به اتفاق هیات همراه در نماز جمعه هرمز نیز شرکت کرد و در پایان با شماری از مردم این جزیره در زمینه مشکلات مطرح شده به گفت وگو نشست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: