کد خبر: ۲۱۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 14 October 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد ؛
شرکت بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۱ با کسب درآمد سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال، همانند سال‌های گذشته پیشتاز بوده است .

بیمه پاسارگاد در سال جاری با رخدادهای بزرگ مالی و سرمایه ای به بهترین شرکت بیمه ایرانی تبدیل شده است. بر اساس این تحولات این شرکت فاصله خود را با رقبای تراز اول بیشتر بیشتر کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی،شرکت بیمه پاسارگاد در حالی در هفته های اخیر افزایش سرمایه 104 درصدی خود را در دستور کار قرار داده است. با این وجود این شرکت هنوز افزایش سرمایه انجام نداده رقم ارزش بازار آن به رقم119 هزار میلیارد تومان رسید و در رده برترین های بازار سرمایه ایران قرار گرفت.

بیمه پاسارگاد تنها شرکت بیمه‌ای کشور است که در جمع پنجاه شرکت برتر کشور قرار دارد و در سال‌های اخیر نیز همواره درجمع بیست شرکت برتر کشور حضور داشته است.از سوی دیگر این شرکت دارای رشد درآمدزایی خوبی است.

بر اساس این گزارش، شرکت بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۱ با کسب درآمد سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال، همانند سال‌های گذشته پیشتاز بوده و همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌شود با اختلاف قابل توجهی در رتبه نخست شرکت‌های بیمه قرار دارد.علاوه بر این ، بیمه پاسارگاد در حوزه بیمه زندگی هم یکی از بهترین عملکرد ها را داشته است.

 

اوج‌گیری و فاصله‌گیری بیمه پاسارگاد از شرکت‌های رقیب در دوسال اخیر

بیمه پاسارگاد درسال ۱۴۰۱ همانند سال‌های گذشته، بالاترین عملکرد در رشته بیمه زندگی را با وصول حق بیمه به میزان ۵۶،۸۹۵ میلیارد ریال به نام خود ثبت کرد. این شرکت با ثبت ررقم 56 هزار و 895 میلیارد ریال بیمه عمر و زندگی در رتبه نخست در بین تمامی شرکت های بیمه گری ایران چه خصوصی و دولتی قرار گرفت و از شرکت های بزرگی مانند بیمه ایران و بیمه آسیا هم پیشی گرفته بود و فاصله بیمه ایران از بیمه پاسارگاد حدود 12 هزار میلیارد ریال بود که رقمی شگفت انگیز از سوی کارشناسان بیمه لقب گرفته است.

اوج‌گیری و فاصله‌گیری بیمه پاسارگاد از شرکت‌های رقیب در دوسال اخیر

از سوی دیگر بیمه پاسارگاد در تلاش است که سرمایه خود را به 125 هزار میلیارد ریال برساند. بر همین اساس ، هیات مدیره شرکت بیمه پاسارگاد، پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش 104 درصدی سرمایه این شرکت بیمه خصوصی، به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. در حال حاضر سرمایه شرکت 61 هزار و 236 میلیارد ریال است و حدود 63 هزار و 764 میلیارد ریال به این سرمایه می افزاید و در مجموع سرمایه شرکت به 125 هزار میلیارد ریال می رسد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه یادشده که با هدف ارتقای نسبت توانگري، حفظ مجوز قبولي اتکايي، افزايش ظرفيت نگهداري شرکت، انتقال سود حاصل از تسعير ارز به سرمايه با عنايت به الزام بيمه مرکزي و نيز تأمين منابع جهت توسعه فعاليت هاي آتي شرکت بیمه پاسارگاد، از سوی هیات مدیره تصویب و به مجمع پیشنهاد شده است، از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها انجام خواهد شد.

بر این اساس، گزارش توجیهی این افزایش سرمایه برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است که اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش یادشده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. در عین حال، افزایش سرمایه بیمه پاسارگاد منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود.

گفتنی است که در حال حاضر بیمه پاسارگاد بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور به لحاظ داشتن سرمایه است. شرکت بیمه پاسارگاد با سرمایه ثبت شده ۶۱۲۳ میلیارد تومان در جایگاه بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور قرار دارد. بیمه البرز با سرمایه ثبت شده ۳۵۰۰ میلیارد تومان با اختلاف زیادی در رتبه دوم و بیمه آسیا با ۳۱۰۰ میلیارد تومان در رتبه سوم قرار دارد.

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: