کد خبر: ۲۱۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 30 September 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
شرکت بیمه نوین از جمله شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر جایگاه خوبی را در صنعت بیمه پیدا کرده و رشد پایدار را در دستور کار خود قرار داده است.رشد پایدار شرکت بیمه نوین مورد توجه مدیران ارشد صنعت بانک و بیمه قرار گرفته است.

شرکت بیمه نوین از جمله شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر جایگاه خوبی را در صنعت بیمه پیدا کرده و رشد پایدار را در دستور کار خود قرار داده است.رشد پایدار شرکت بیمه نوین مورد توجه مدیران ارشد صنعت بانک و بیمه قرار گرفته است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه نوین با برنامه ریزی و هدف گذاری های مناسب توانست به جایگاه مناسبی در صنعت بیمه دست پیدا کند و تلاش دارد تا این جایگاه را بهبود ببخشد.

بر اساس این گزارش، از سوی مدیران شرکت اهداف مهمی برای سال پیش رو در نظر گرفته شده است. این اهداف عبارت از

- دستیابی به سودآوری پایدار
- قرار گرفتن کیفیت خدمات شرکت در سطحی بالاتر از متوسط
- صنعت از طریق هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرایندها
- نگهداشت 60 درصد از مشتریان ارزش افرین فعلی و جذب 30
- درصد بیمه گذاران هدف جدید
- کسب حداقل امتیاز 400 در مدل EFQM
- یکی از 5 انتخاب اول حرفه ای های صنعت بیمه
- ارتقای سطح بلوغ نظام مدیریت ریسک های شرکت در حوزه‌های بیمه گری، اعتباری، نقدینگی و بازار
- یکی از 5 شرکت برتر صنعت در حوزه نوآوری
- کسب سهم 2/5 درصدی بازار

با اهدافی که تعیین شده و بخشی از آن عملیاتی شد، یک رویه رشد پایدار و توسعه بلندمدت در این شرکت محقق شد.

رشد پایدار بیمه نوین با هدف‌گذاری مناسب مدیران شرکت



همین چند هفته پیش بود که رئیس کل بیمه مرکزی ج. ا. ایران با اذعان به رویه روبه رشد بیمه نوین گفته بود که شرکت بیمه نوین با برنامه‌ریزی و جهت گیری‌های درست در مسیر خوبی قرار دارد و با بهره‌گیری از نیروی انسانی جوان درکنار کارشناسان متخصص و با تجربه موفق شده تا در جایگاه روبه رشدی در صنعت بیمه قرار گیرد.

همچنین، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین هم اخیرا در این رابطه گفته بود که یکی از ویژگی‌های شرکت بیمه نوین، وجود بدنه مدیریتی جوان همراه با کارشناسان باتجربه است و این ترکیب مدیریتی توان تصمیم گیری، تصمیم سازی و برنامه ریزی استراتژیک بیمه نوین را افزایش داده و علاوه بر آن بهترین شرایط را برای بالا بردن بهره وری در این سازمان ایجاد کرده و شرکت بیمه نوین در چند سال گذشته روند پایدار و با ثباتی را طی کرده است و با اقتدار و برنامه‌ای منسجم، پرتفوی و جریان ریسک و نقدینگی را کنترل می کند.

این رویه در بخش‌های دیگر هم جاری بود. بیمه نوین در کنار رشد پایدار، ریسک خود را به مراتب کاهش داده و در همین رابطه این شرکت تلاش کرده که دادوستدهای خود را مدیریت کرده و ریسک مطالبات را به صفر برساند.

بر اساس این گزارش، هزینه مطالبات مشکوک الوصول بیمه نوین در دو دوره مالی اخیر صفر بوده است. در اسفند 1400 مطالبات مشکوک الوصول شرکت 24 میلیارد ریال بود در خرداد 1401 مطالبات شرکت به دو میلیارد ریال و در شهریرو 1401 این هزینه صفر شد و این رویه ادامه داشت و تا امروز همچنان هزینه مطالبات مشکوک الوصول شرکت صفر است .

در حقیقت طی سال 1401 و 1402 این هزینه صفر بوده است و شرکت بیمه نوین در دو سال مالی گذشته هیچ عملیات با ریسک و بدون برگشت انجام نداده است و این رویه را در سال جاری هم حفظ کرده است.

علاوه بر این ، در اجرای ماده ۶ آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت‌های مالی سال 1401 و پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه نوین برای سال 1402 معادل 145 درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی ج.ا.ایران قرار گرفته تا این شرکت برای هفتمین سال متوالی سطح یک توانگری مالی خود را حفظ کند.

گفتنی است، توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای در ایران در ۵ سطح، توسط بیمه مرکزی ج.ا.ایران تعیین و اعلام می‌شود و سطح یک توانگری مالی به عنوان عالی‌ترین سطح به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذاران از توانایی کافی برخوردارند. یکی از استراتژی‌های اصلی نوین در عملکرد خود و حفظ حقوق بیمه‌گذاران و سهامداران؛ توجه به مدیریت ریسک و ایجاد ترکیب بهینه سبد پرتفوی بیمه‌ای بوده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: