کد خبر: ۲۱۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 24 July 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بیمه پارسیان در خرداد امسال مبلغ یک هزار و 775 میلیارد ریال سود عملیاتی ساخت. سود خالص این شرکت یک هزار و 960 میلیارد ریال شد که برای هر سهم 151 ریال کنار گذاشت.

ارزیابی ها نشان می دهد،شرکت بیمه پارسیان با داشتن سهم 4.3 درصدی از بازار بیمه ایران، در سه ماهه منتهی به خرداد 1402 نسبت به سال قبل 130 درصد رشد تولید حق بیمه داشته و در این دوره سه ماهه، رشته های بیمه گری خاصی مانند بیمه بدنه خودرو 121 درصد، بیمه مسئولیت 83 درصد، بیمه مهندسی 114 درصد و بیمه حوادث 240 درصد رشد را تجربه کردند.

به گزارش بانکداری ایرانی؛  در خرداد 1402 مبلغ درآمد بیمه‌ای شرکت با رشد 58 درصدی از رقم 13هزار و 563 میلیارد ریالی خرداد پارسال، به مبلغ 21هزار و 488 میلیارد ریال در خرداد امسال رسید. 

همچنین حق بیمه خالص شرکت در فصل بهار مبلغ 19 هزار و 236 میلیارد ریال بود .

عملیات سودآوری شرکت در خرداد 1402

براساس این گزارش ؛ بیمه پارسیان در خرداد امسال مبلغ یک هزار و 775 میلیارد ریال سود عملیاتی ساخت. سود خالص این شرکت یک هزار و 960 میلیارد ریال شد که برای هر سهم 151 ریال کنار گذاشت. که 10 ریال متعلق به سود غیر عملیاتی و 141 ریال به سود عملیاتی شرکت اختصاص دارد.نکته مهم اینکه سود غیرعملیاتی در خرداد پارسال صفر بوده و امسال این سود ایجاد شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، سود انباشته شرکت در این دوره چهار هزار و 175 میلیارد ریال شد.بیمه پارسیان در خرداد امسال مانده سرمایه گذاری خود را 30 هزار 500 میلیارد ریال اعلام کرد که از این محل حدود یک هزار و 309 میلیارد ریال طی سه ماه درآمد کسب کرد.

نسبت‌های مالی شرکت

نسبت توانگری بیمه پارسیان در اسفند 1402 مبلغ 124 درصد بود که این شرکت را مانند گذشته در سطح یک قرارداده است.

بازده دارایی بیمه پارسیان در سال جاری احتمالا به رقم 5درصد می رسد چرا که روند عملیاتی شرکت مثبت ارزیابی می شود. بازده دارایی شرکت در سال 1400 حدود 1.15 درصد بود ولی در سال گذشته با رشد حدود 3 برابری به 4.04 درصد رسید و احتمالا این رویه افزایشی در سال جاری ادامه داشته باشد.

بیمه پارسیان به ازای هر سهم 151 ریال سود کنار گذاشت

این گزارش می افزاید :بازده دارایی، یک ایده درباره مدیریت کارآمد، در رابطه با استفاده از دارایی‌ها، در جهت تولید سود (دارایی‌های مولد) به ما می‌دهد، که از طریق تقسیم سود سالیانه، به کل دارایی شرکت، محاسبه می‌شود. بازده دارایی به صورت درصد بیان می‌شود و بعضی اوقات به بازده سرمایه‌گذاری نیز اشاره دارد. هر چقدر این رقم بالاتر باشد، یعنی مدیریت دارایی از سوی مدیران ارشد شرکت قوی تر شده است.


بازده سرمایه شرکت نیز در دوسال گذشته جهش داشته و در حال حاضر روی 27 درصد حرکت می کند. نرخ بازده سرمایه گذاری یک معیار مهم برای ارزیابی عملکردی یک پروژه یا یک موقعیت سرمایه‌گذاری است که میزان سود بدست آمده از سرمایه‌گذاری را در مقایسه با کل مبلغ سرمایه‌گذاری‌ می‌سنجد نرخ بازده سرمایه گذاری، نرخ بازگشت سرمایه یا بازده سرمایه همه به یک مفهوم باز می گردند. در ساده ترین تعریف، معیار و نرخی است که با استفاده از آن کارایی و نتیجه بخش بودن یک سرمایه گذاری ارزیابی می شود. این گزینه نشان از وضعیت مناسب شرکت در سودآوری در سال جاری ارزیابی می شود.

 

بیمه پارسیان به ازای هر سهم 151 ریال سود کنار گذاشت

سرمایه بیمه پارسیان در حال حاضر 13 هزار میلیارد ریال است که در اردیبهشت امسال از محل مطالبات و آورده نقدی از 12 هزار میلیارد ریال به این رقم افزایش یافته است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: