کد خبر: ۲۰۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - 25 January 2022
بررسی نسبت‌های مالی بانک ملت؛
آخرین گزارش صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای بانک ملت در جذب منابع ارزان در این دوره رشدی 52 درصدی داشته و علاوه بر این درآمد تسهیلاتی بانک با رشد 67 درصدی نسبت به سال گذشته به رقم 464 هزار میلیارد ریال رسیده است.

آخرین گزارش صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای بانک ملت برای 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1400 منتشرشده و طی آن مشخص‌شده است که این بانک در جذب منابع ارزان در این دوره رشدی 52 درصدی داشته و علاوه بر این درآمد تسهیلاتی بانک با رشد 67 درصدی نسبت به سال گذشته به رقم 464 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی آماری سرفصل‌های مهم

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک ملت در این دوره 9 ماهه موردبررسی، دارای مانده تسهیلات 7438 هزارمیلیاردی، مانده سپرده 6276 هزارمیلیاردی داشته است.

بر اساس همین عملکرد ترازانه نامه‌ای؛ خالص درآمد کارمزد بانک در این دوره مبلغ 23 هزار و 119 میلیارد ریال با 118 درصد رشد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با رقم 10 هزار و 623 میلیارد ریال مواجه شده است.
همچنین خالص سود سرمایه‌گذاری‌ها، در این دوره به مبلغ شش هزار و 980 میلیارد ریال رسیده که نسبت ه دور مشابه در 1399 با مبلغ سه هزار و 850 میلیارد ریال رشدی 81 درصدی را تجربه کرده است.
علاوه بر این خالص سود معاملات ارزی و مبادلات رقم سه هزار و 399 میلیارد ریال ، سایر درآمدهای عملیاتی بانک مبلغ چهار هزار میلیارد ریال بوده است.

نسبت‌های مهم بانک ملت در این دوره
در سه‌ماهه سوم سال جاری نسبت حقوق صاحبان سرمایه به دارایی بانک به رقم 5،7 درصد، نسبت سرمایه به دارایی 2،2 درصد، نسبت اهرمی بانک ملت عدد 16،4 درصد رسید. این نسبت‌ها گویای آن است که ریسک بانک ملت در کمترین میزان خود قراردادشته و نسبت دارایی‌ها، تسهیلات و سرمایه بانک نسبِ به تعدادت بانک وضعیت قابل قبولی داشته و از ریسک‌ها فاصله دارد.

نسبت مطالبات مشکوک الوصول
یکی از مهم‌ترین نسبت‌های بانکی نسبت مطالبات مشکوک الوصول بانک‌هاست چرا که اساس بانک‌ها بر تسهیلات است، لذا مطالبات و ذخیره گیری آن بسیار مهم نسبت مطالبات مشکوک الوصول به تسهیلات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول است، با توجه به رشد مورد انتظار تسهیلات به میزان 5،3 درصد، نشان از آن دارد که مدیریت و کاهش هزینه‌های مطالبات مورد توجه قرار گرفته است.

رشد 52 درصدی در جذب منابع ارزان
بانک ها برای اینکه بتوانند عملکرد قابل قبولی در حوزه تسهیلات و سپرده داشته باشند، اقدام به جذب منابع ارزان‌قیمت کرده و از آن محل تسهیلات پرداخت می‌کنند. بانک ملت در سه‌ماهه سوم منتهی به 30 آذر 1400 مبلغ 2169 هزار میلیارد ریال منابع ارزان جذب کرده بود. این در حالی است که در دوره مشابه در سال گذشته مبلغ1426 هزار میلیارد ریال بوده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: