کد خبر: ۱۷۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - 13 March 2020
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به انجام تست‌‌ غربالگری و تب‌سنجی در بندرگاه بندرعباس از ‌کشتی‌های در نوبت پهلو‌گیری، از ممانعت از تردد کارکنان شناورهای خارجی پهلو گرفته در بنادر و تأمین مایحتاج کشتی‌ها در بندر شهید رجایی خبر داد.
بانکداری ایرانی - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به انجام تست‌‌ غربالگری و تب‌سنجی در بندرگاه بندرعباس از ‌کشتی‌های در نوبت پهلو‌گیری، از ممانعت از تردد کارکنان شناورهای خارجی پهلو گرفته در بنادر و تأمین مایحتاج کشتی‌ها در بندر شهید رجایی خبر داد.

 ‌الله مراد عفیفی‌پور ‌در گفت‌‌و‌گو با   فارس در تشریح اقدامات ‌کنترلی انجام شده بابت مقابله با ویروس کرونا در بنادر استان هرمزگان، اظهار داشت: اولین اقدام صورت گرفته در بنادر استان تشکیل کارگروه ویژه متشکل از بخش‌های مرتبط و نمایندگان شرکت‌های کارگزار بندری و دریایی بود تا بتوان با تبیین یک برنامه نظاممند براساس استانداردهای سازمان جهان بهداشت (WHO) و توصیه‌های بهداشتی استانی‌، اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را مورد اجرا، ارزیابی و رصد قرار داد.

* ‌تست‌‌ غربالگری و تب‌سنجی در بندرگاه بندرعباس از ‌کشتی‌های در نوبت پهلو‌گیری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: اجرای تست‌های غربالگری و تب‌سنجی در بندرگاه بندرعباس از همه کشتی‌هایی که در نوبت پهلو‌گیری قرار داشتند، ضد عفونی و گند‌زدایی بنادر، کشتی‌های باری و مسافری، مراکز عمومی و اداری به صورت ‌مداوم، الزام شرکت‌ها و مالکان شناورها به تأمین اقلام ایمنی و بهداشتی برای کارکنان خود و کنترل‌های مداوم در ورودی‌های محوطه‌های اختصاصی و شرکت‌ها، از مواردی بود که در این‌باره پیگیری و دنبال شد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بندر شهید رجایی، برگزاری دوره آموزشی برای خدمه شناورهای مسافری در بندر شهید حقانی، ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به همه شرکت‌ها‌، استقرار تیم‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب‌سنجی اتباع کشورهای مختلف به شکل ۲۴ ساعته از مهمترین اقداماتی است که با محوریت کارگروه مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید ۱۹ در بنادر هرمزگان در حال انجام است.

*  تب‌سنجی‌ راننده‌های کامیون‌های ورودی به بنادر استان هرمزگان

عفیفی‌پور انجام بازدیدهای مستمر بهداشتی از اماکن عرضه خدمات بهداشتی، رفاهی و تغذیه‌ای در بنادر ‌از قبیل رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، آسایشگاه‌ها، مراکز ارائه خدمات درمانگاهی، اماکن ارائه دهنده خدمات در شهرک‌های سازمانی و غیره و تشدید نظارت‌های بهداشتی و همچنین تب‌سنجی همه راننده‌های کامیون‌های ورودی به بنادر استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

* ممانعت از تردد کارکنان شناورهای خارجی پهلو گرفته در بنادر/ تأمین مایحتاج کشتی‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به تمهیدات اندیشیده شده جهت جلوگیری از تردد کارکنان شناورهای خارجی پهلو گرفته در بنادر و تردد آنها به ویژه در امکان عمومی عرضه مواد غذایی اشاره کرد و گفت: با دستورالعمل ارسالی به نمایندگان کشتیرانی‌ها، همه مایحتاج غذایی و لوازم یدکی در بندر شهید رجایی از طریق نمایندگان خطوط تهیه و در اختیار خدمه شناورها قرار می‌گیرد و از هرگونه تردد خدمه در محوطه‌های بندری ممانعت به عمل می آید.

* آماده‌سازی اتاق ایزوله و آماده‌باش یک دستگاه آمبولانس در درمانگاه مجتمع بندری شهیدرجایی

وی همچنین آماده‌سازی اتاق ایزوله و آماده‌باش یک دستگاه آمبولانس در درمانگاه مجتمع بندری شهیدرجایی‌، تجهیز‌ آمبولانس‌ها از نظر تجهیزات اولیه مقابله با ویروس کرونا و الزام شرکت‌های پیمانکار مبنی بر غربالگری و معاینه همه پرسنل اقماری قبل از ورود به محل کار و تغییر پانچ کارت از انگشتی به حالت چشمی، را از تصمیماتی عنوان کرد که در کارگروه مرتبط بررسی، مصوب و اجرا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تأکید کرد: این موارد همه روزه از طریق کارگروه‌ مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد‌.

* محدودیت سفرهای دریایی براساس تصمیمات ستاد استانی پیشگیری ویروس کرونا

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت سفرهای دریایی در استان هرمزگان توضیح داد: همزمان با درخواست مسئولان از مردم جهت پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری به استان هرمزگان، محدودیت سفرهای دریایی با هدف پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از دامنه سرایت این ویروس به جزایر در دستور کار قرار گرفت.

عفیفی‌پور اظهار داشت‌: از آنجا که حسب وظایف ملی، اخلاقی و اجتماعی، تأمین ایمنی و سلامت هموطنان در یک سفر دریایی چه در مبادی ورودی (بنادر) و چه در طول سفر همواره جز خط‌مشی سازمانی و مسئولیت‌های قانونی سازمان بنادر و دریانوردی به‌شمار می‌رود، جهت جلوگیری از پیامدها و آثار منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا این محدودیت‌ها اجرا شد.

* کاهش 38 درصدی سفر‌های دریایی در استان هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت‌: نتیجه اجرای این طرح که با مشارکت وعزم مجدانه مردم‌، مورد استقبال قرار گرفته است، کاهش چشمگیر مراجعه به بنادر مسافری و به تبع آن کاهش میزان سفرهای دریایی است به گونه ای که آمار ثبت شده از یکم تا 16 اسفند‌ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مسیرهای دریایی مرکز استان شامل بنادر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز و لارک، کاهش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد‌.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: