کد خبر: ۱۵۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - 01 April 2019
سرگئی لاوروف: آمریکا فقط از سلاح ضرب الاجل ها و تحریم ها استفاده می کند و هر ابزار دیگری در دیپلماسی این کشور ناپدید شده است
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تدابیر جدیدی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، علیه روسیه اتخاذ خواهد کرد واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در پاسخ به سخنان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که گفته است ناتو تدابیر جدیدی را علیه روسیه اتخاذ خواهد کرد، ابراز تاسف کرد و گفت "تحریم ها به تنها ابراز در زرادخانه دیپلماسی آمریکا تبدیل شده است."

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تدابیری که وزیر امور خارجه آمریکا علیه مسکو اعلام کرد، گفت آمریکا فقط از سلاح ضرب الاجل ها و تحریم ها استفاده می کند و هر ابزار دیگری در دیپلماسی این کشور ناپدید شده است.

لاوروف در سخنانی که از شبکه 1 تلویزیون روسیه پخش می شد، گفت "امروز من در دیپلماسی آمریکا فقط ضرب الاجل ها را مشاهده می کنم و اگر کسی از پذیرش آنها امتناع کند، تحریم ها برقرار می شود. هر ابزار دیگری در زرادخانه دیپلماسی آمریکا ناپدید شده و این تاسف بار است".

وزیر امور خارجه روسیه افزود "وقتی کسی یک دیپلماسی را رهبری می کند، باید برای مشکلات مختلف رویکردهای دیپلماتیک جستجو کند".

مایک پمپئو روز چهارشنبه در برابر کنگره آمریکا در واشنگتن اعلام کرد در نظر دارد هفته آینده تدابیری را اعلام کند که ناتو علیه روسیه به علت نقش آن در بحران اوکراین اعمال خواهد کرد.

وزیران امور خارجه 29 کشور عضو ناتو روزهای سوم و چهارم آوریل برای برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس این سازمان در پایتخت آمریکا گردهم خواهند آمد.
برچسب ها: تحریم ، لاوروف ، آمریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: