کد خبر: ۱۵۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - 29 March 2019
بانکداری ایرانی ـ وزارت بازرگانی سوریه از درخواست رسمی عربستان سعودی برای اولین بار پس از آغاز بحران، برای واردات دام زنده خبر داد.

به گزارش فارس، یک منبع در وزارت اقتصاد و بازرگانی سوریه خبر داد که عربستان سعودی برای اولین بار از زمان آغاز بحران در سوریه، درخواست خرید دام زنده کرده است. 

به گزارش وبگاه خبری «داماس بوست» سوریه، این منبع سوری گفته که با نزدیک شدن موعد آغاز صادرات گوسفند در اول آوریل (12 فروردین)، عربستان درخواست رسمی برای وارد کردن دام زنده (گوسفند نر و بز نر) از سوریه داده است. 

طبق این گزارش، این درخواست همزمان با نزدیک شدن موعد مجاز صادرات گوسفند در سوریه در اول آوریل هر سال است که دوره زادوولد تمام می‌شود. 

داماس بوست خبر داد که وزارت اقتصاد و بازرگانی سوریه با باز کردن در صادرات گوسفند و بز نر در اول ماه آوریل  موافقت اولیه کرده است. صادرات گوسفند از تاریخ اول دسامبر هر سال تا اول آوریل (آخر مارس) سال بعد (دسامبر- ژانویه - فوریه - مارس) ممنوع است. 

طبق این گزارش، وزارت بازرگانی گفته که طبق اطلاعات وزارت کشاورزی و اصلاحات زراعی، زادوولد دام در مقایسه با سالهای گذشته بشدت افزایش یافته است. 

صادرات دام زنده سوریه به عربستان از سال 2011 و آغاز جنگ علیه سوریه متوقف شده بود . 
برچسب ها: سوریه ، عربستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: