کد خبر: ۱۵۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - 27 March 2019
 بانکداری ایرانی ـ رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخشنامه ای به همه واحدهای منابع طبیعی سراسر کشور اعلام کرد در سیزدهم فروردین که به نام روز طبیعت نامگذاری شده، اخذ هرگونه وجه در ورودی پارک های جنگلی ممنوع است.
.

به گزارش سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلیل آقایی در این بخشنامه تاکید کرد «روز طبیعت از سنت هایی است که از گذشته های دور برای مردم عزیز کشورمان به یادگار مانده و نشان از نشاط و سرزندگی و آشتی مردم با طبیعت است».

وی از فعالان بخش منابع طبیعی خواست در روز طبیعت قبل از حضور مردم در پارک های جنگلی یا مراتع، در این مکان ها حضور یافته و در پایان روز و اطمینان یابی از وجود شرایط عادی و کنترل آتش های احتمالی، محل را ترک کنند. 

این مسوول تاکید کرد در پارک های جنگلی فضاهای مناسب برای پخت و پز در نظر گرفته شده است و در این روز از گسترش و پراکندگی نامناسب آتش جلوگیری می شود. 
وی همچنین به کارکنان منابع طبیعی توصیه کرد برای جلوگیری از شکستن شاخه های درختان و کندن بوته ها، چوب خشک و ذغال در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس سازمان جنگل ها از اداره های کل منابع طبیعی کشور خواست برای هم افزایی و حفاظت عرصه های منابع طبیعی از مشارکت و ظرفیت دستگاه های منطقه ای نیز بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، سیزدهم فروردین به نام روز طبیعت نامگذاری شده است و خانواده های ایرانی این روز را در باغ ها و دشت ها سپری می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: