کد خبر: ۱۵۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - 09 March 2019
قیمت هر سکه طرح جدید در هفته قبل 155 هزار تومان کاهش یافت و در سطح 4 میلیون و 475 هزار تومان قرار گرفت.
قیمت هر سکه طرح جدید در هفته قبل 155 هزار تومان کاهش یافت و در سطح 4 میلیون و 475 هزار تومان قرار گرفت. 

افت 3/ 3 درصدی سکه توانست سلسله صعودهای متوالی هفتگی سکه، که تعداد آنها به 10 می‌رسید را متوقف کند. 

هفته منتهی به 29 آذر‌ماه آخرین بازه 7 روزه‌ای بود که بهای سکه کاهش یافته بود و قیمت این دارایی ارزشمند پس از آن تا ابتدای هفته قبل بیش از 35 درصد افزایش یافته بود. 

افت همزمان نرخ ارز در بازار داخلی و قیمت جهانی اونس طلا مقدمه کاهش قیمت سکه را فراهم کرد. 

پس از ۹ هفته افزایش شاخص ارزی کشور متوقف شد و دلار حتی توانست به قیمت‌های کانال ۱۲ هزار هم وارد شود. از طرف دیگر بهای جهانی طلا با رشد شاخص دلار تحت فشار قرار گرفت و حمایت مهم ۱۳۰۰ دلاری را واگذار کرد.

رشد طلا در سایه ریسک‌های اقتصادی

هر اونس طلای جهانی ساعت 16 روز جمعه ضمن ثبت رشد 5/ 0 درصدی به بهای 1293 دلار به فروش رفت. افزایش ریسک‌های اقتصادی و ترس از کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی توانست محرک رشد بهای فلز زرد از کف ۶ هفتگی ۱۲۸۶ دلاری باشد. 

پنج‌شنبه ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا در نشست این نهاد اعلام کرد که ریسک‌های اقتصادی در حال افزایش هستند و تعویق افزایش نرخ بهره یورو تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت.

 با این خبر شاخص دلار (که در اوج سه‌ماهه ۵/ ۹۷ واحدی قرار داشت) ۳/ ۰ درصد تنزل یافت و بهای طلا را برای سرمایه‌داران سایر ارزها کاهش داد. افت صادرات و واردات چین هم در ماه فوریه زنگ هشدار را در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی به صدا درآورد و با جذاب کردن موقعیت پناهگاه‌های امن سرمایه، باعث رشد تقاضا و قیمت اونس طلا شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: