کد خبر: ۱۵۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 05 March 2019
ساعت 16 دوشنبه هر سکه طرح جدید 65 هزار تومان کاهش قیمت داشت و به بهای 4 میلیون و 395 هزار تومان معامله شد. شکست مرز روانی توسط دلار و تنزل اونس طلا به کف ۵ هفتگی خود مقدمه کاهش بهای سکه را فراهم کرد. 

دیروز افزایش فروش دلار توسط صرافی‌های بازارساز و شدت گرفتن عرضه از طرف مردم عادی به دلیل احتمال کاهش بیشتر دلار، به افت ۳ درصدی نرخ ارز انجامید و به واسطه آن دلار برای اولین بار در اسفند در کانال جدید قرار گرفت.

 طلای جهانی نیز به دلیل اوج‌گیری شاخص دلار و کاهش سطح ریسک‌ها در بازار جهانی به مسیر نزولی خود ادامه داد و با تجربه افت روزانه ۴/ ۰ درصدی کمترین قیمت خود از ۲۵ ژانویه را به ثبت رساند. افت بیشتر دلار نسبت به اونس هم منجر به صعود حباب سکه به اوج ۱۸ روزه شد.

سه اهرم فشار بر فلز زرد

هر اونس طلای جهانی ساعت 16 روز گذشته به بهای 5/ 1288 دلار به فروش رفت و افت روزانه 4/ 0 درصد را برای خود به ثبت رساند. کاهش ریسک‌های اقتصادی و سوددهی بازارهای موازی فشار را بر فلز زرد بیشتر کرد. اخبار مطلوب در مورد افزایش احتمال توافق تجاری بین چین و آمریکا به بهبود چشم‌انداز اقتصاد جهانی انجامید و با کاهش ریسک‌ها از جذابیت طلا برای سرمایه‌داران کاست. این خبر محرک رشد بازارهای جهانی سهام شد، به‌طوری‌که شاخص بازار سهام شانگهای به اوج ۹ ماهه خود رسید. شاخص دلار هم بر قله دو هفته اخیر قرار گرفت و با محدود کردن قدرت خرید ارزهای غیر دلاری، مجرای تقاضای طلا را منقبض کرد و بهای فلز زرد را به کمترین حد خود در ۵ هفته اخیر رساند. با شکسته شدن حمایت ۱۲۸۹ دلاری اکنون مرز حمایتی ۱۲۷۱ دلار پیش‌ روی طلا قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: