کد خبر: ۱۴۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 25 December 2018
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: بسیج برای سوادآموزی کودکان 5 تا 11 سال طرحی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرده که وزارتخانه مجوز اجرای آزمایشی آن در یک استان را داده است.
بانکداری ایرانی - مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: بسیج برای سوادآموزی کودکان 5 تا 11 سال طرحی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرده که وزارتخانه مجوز اجرای آزمایشی آن در یک استان را داده است.

به گزارش ایرنا، هفته پیش احمد میدری معاون اموررفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایرنا گفت که طرح شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل از پارسال اجرایی شده است.
وی افزود: پس از اینکه برای ما محرز شد «فقر» عامل ترک تحصیل دانش آموزان است بخشی از هزینه تحصیل آنها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.
در این زمینه علی حسین رعیتی فرد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 130 هزار نفر از کودکان گروه سنی 5 تا 11 سال از تحصیل بازمانده اند.

وی افزود: بیشترین کودکان بازمانده از تحصیل در استان های سیستان و بلوچستان، لرستان، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمان هستند که سهم هر یک از این استان ها به ترتیب 8.99 درصد، 2.69 درصد، 2.68 درصد، 2.44 درصد و 2.32 درصد است.

** مهمترین عوامل بازماندن از تحصیل کودکان
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور از عوامل اصلی بازماندن کودکان از تحصیل را «فقر»، «معلولیت»،« فقر-معلولیت»، «دوری مدرسه»، «عدم علاقه به مدرسه»، «والدین» بیان کرد که سهم هرکدام از این مولفه ها به ترتیب 10 درصد، 20 درصد، 28 درصد، 7 درصد، 0.7 درصد و 28 درصد است.
به گفته رعیتی فرد، «فقر-معلولیت» بیشترین سهم را در بازماندن کودکان از تحصیل دارد.
این مسئول تاکید کرد: بسیج آمادگی کامل دارد تا راستی آزمایی دلایل بازماندن کودکان از تحصیل و آموزش آنها را در سراسر کشور انجام دهد اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای این طرح در همه استانها به نتیجه نرسیده است.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور تاکید کرد: وزارت تعاون فقط اجازه اجرای آزمایشی طرح آموزش کودکان بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان را داده است.

** صدور مجوز اجرای طرح در یک استان
معاون اموررفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در گفت وگو با ایرنا ضمن تایید طرح آموزش به کودکان از سوی بسیج کارگری و کارخانجات اظهارداشت: پیشنهاد اجرای سراسری طرح مطرح شد اما اکنون امکان اجرای آزمایشی آن در یک سیستان و بلوچستان مهیاست.
احمد میدری ادامه داد: ابتدا باید طرح آموزش کودکان از سوی بسیج در یک استان به صورت آزمایشی انجام و نتیجه آن ارزیابی شود تا بتوانیم برای اجرای کلی طرح تصمیم گیری کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: