کد خبر: ۱۴۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران گفت: تحریم‌ها علیه ایران در گذشته نیز وجود داشت اما کل بازار دو کشور به‌روی یکدیگر باز بود، بنابراین تصور می‌کنم که تحریم‌ها تأثیر زیادی به‌روی همکاری‌های اقتصادی دو کشور نداشته باشد.
بانکداری ایرانی -رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران گفت: تحریم‌ها علیه ایران در گذشته نیز وجود داشت اما کل بازار دو کشور به‌روی یکدیگر باز بود، بنابراین تصور می‌کنم که تحریم‌ها تأثیر زیادی به‌روی همکاری‌های اقتصادی دو کشور نداشته باشد.

اسد ظاهر رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: در شرایط فعلی میزان تجارت دو کشور ایران و پاکستان به‌اندازه 5 درصد ظرفیت موجود هم نیست و باید افزایش یابد.

وی افزود: فرصتهای زیادی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد؛ در گذشته ایران اقدام به واردات برنج از پاکستان می‌کرد اما اکنون ایران این نیاز خود را از پاکستان تأمین نمی‌کند.

رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران ادامه داد: در حال حاضر نیز می‌توان برنج و میوه را از پاکستان به ایران صادر و از ایران به پاکستان، مواد نفتی و قیر صادر کرد؛ تصمیم داریم که روابط دوجانبه و حجم مبادلات دو کشور را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به اینکه "چه‌رقمی برای حجم تجارت دو کشور در آینده پیش‌بینی می‌کنید؟"، گفت: اتاق دوستی تجارت پاکستان و ایران به این دلیل تشکیل شده است که میزان تجارت دو کشور افزایش یابد و بر این اساس می‌توان اهداف کمی نیز درباره حجم این تجارت، تعریف کرد.
برچسب ها: تحریم‌ ، تجارت ، پاکستان ، برنج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: