کد خبر: ۱۴۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 30 November 2018
فرماندار بندر آستارا گفت: با خلاقیت ها و نوآوری های جدید و بهتر فرصت های گردشگری را در شهرستان آستارا احیاء و توسعه دهیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، یونس رنجکش شب گذشته( پنجشنبه، ۸ آذر) در آیین اختتامیه نخستین دوره راهنمای گردشگری غرب گیلان در ساختمان سابق آموزش و پرورش این شهرستان، اظهارکرد: راهنمایان گردشگری نقش محوری در ارتباط حلقه خدمات گردشگری دارند.
 
فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه در استان ها و شهرستان هایی که در حوزه گردشگری فعال هستند شاهد فعالیت راهنمایان گردشگری هستیم، افزود: در گیلان شاهد این خلاء هستیم و در استانی که جاذبه های طبیعی، گردشگری و تاریخی بسیاری را داراست باید موضوع راهنمایان گردشگری پررنگ تر دیده شود.
 
وی با اشاره به اینکه ما نتوانسته ایم از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری به نحو شایسته ای استفاده کنیم، تصریح کرد: روزانه بین دو تا سه هزار گردشگر آذری به آستارا سفر می‌کنند و باید از این ظرفیت در راستای بحث های گردشگری بهره لازم را ببریم.
 
رنجکش با بیان اینکه سالانه بین ۶ تا ۷ میلیون گردشگر داخلی را در شهرستان آستارا میزبانی می‌کنیم، گفت: ظرفیت پذیرش گردشگر در بندر آستارا را داریم.
 
وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های مناسب باید ماندگاری گردشگران در بندر آستارا را افزایش دهیم، اظهارکرد: در بحث ماندگاری گردشگران در بندر آستارا خلاء دیده می‌شود که راهنمایان گردشگری با برنامه ریزی خوب این خلاء را پر کنند.
 
فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه گردشگرانی که در این شهرستان حضور پیدا می‌کنند با بسترها و ظرفیت های گردشگری آشنایی ندارند، تصریح کرد: باید طوری برنامه ریزی شود که گردشگران برای ماندگاری بیشتر در آستارا راغب شوند.
 
رنجکش به ایجاد زیر ساخت های بوم گردی در بندر آستارا اشاره کرد و افزود: در رونق فضاهای بوم گردی راهنمایان گردشگری می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه بازار کسب و کار در دست راهنمایان گردشگری است، اظهارکرد: راهنمایان گردشگری در جذب گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان آستارا نقش مهمی دارند.
 
فرماندار بندر آستارا به ظرفیت های گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت ها به نحو احسن در راستای جذب گردشگر استفاده کنیم.
 
وی تاکید کرد با خلاقیت ها و نوآوری های جدید و بهتر فرصت های گردشگری را در شهرستان آستارا احیاء و توسعه دهیم.
 
رنجکش با بیان اینکه فرصت های کسب و کار در بندر آستارا فراهم است، گفت: در آستارا نباید بیکار داشته باشیم.
برچسب ها: آستارا ، گردشگری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: