کد خبر: ۱۴۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 26 November 2018
بانکداری ایرانی - کنترل تورم وثبات اقتصادی لازمه رونق بازار مسکن در بخش های تولید ، عرضه و تقاضا است و هر گونه تصمیم گیری بایدبا درنظر گرفتن همه جوانب صورت پذیرد .
بانکداری ایرانی - با گذشت 5سال از روی کار امدن دولت تدبیر وامید بخش مسکن همچنان با مشکلات فراوانی روبروست باتوجه به انتقاداتی که وزیر سابق راه به مسکن مهرداشت و جایگزینی ان با طرح  مسکن اجتماعی ، بازار مسکن همچنان با کمبود تولید از یک طرف واز طرف دیگر با افرایش شدید قیمت روبروشده است.

به گزارش بانکداری ایرانی درچند سال گذشته طرح های در بخش مسکن بخصوص در ارائه تسهیلات مسکن اجرا شد، از جمله صندوق پس اندازمسکن یکم و همچین افزایش سقف وام خرید مسکن و... در حالی که این تلاش ها ی بی اثرنبود ولی کمبود تولید مسکن و تورم شدید در یک سال گذشته باعث شد تا متقاضیان مسکن برای خرید مسکن ناتوان تراز گذشته شوند .

 رئیس کل بانک مرکزی در تازه ترین اظهارات خود گفته است که طی یک سال گذشته رشد قیمت مسکن موجب کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن شده است بنابراین ما مطالعه اولیه داشته ایم ولی چون هنوز جمع بندی نداریم نمی توانم بگویم. بخش ساختمان مهم است و وقتی رونق بگیرد، صنایع قبلی آن رونق می گیرند.

همتی  افزود: این نکته مهمی است ولی باید آثار تورمی افزایش تقاضا را هم دید، باید به سمت ایجاد رونق در مسکن پیش رویم ولی مراقب تورم آن نیز باید باشیم. این تمهیدات خاصی می خواهد و در آینده نزدیک تصمیم خواهیم گرفت.

همتی خاطر نشان کرد:این میزان وام مسکن باید اصلاح شود؛ این وام دیگر در بازار مسکن جواب نمی دهد، ولی من قول نمی دهم که عمل نکنم، در مورد بازار مسکن اجازه بدهید که دقیق عمل کرده و تصمیم بگیریم.

با توجه به شرایط باراز مسکن انچنان که رئیش کل مرکزی  هم تاکید داشت باید دقیق عمل کرد هر گونه تصمیم گیری در این خصوص می تواند اثر دو گانه ای داشته باشد، اما آنچه بسیارمهم است و اثر مثبت بربازارمسکن خواهد گذاشت کنترل تورم و ثبات اقتصادی است که  فرصت مناسب را دراختیار تولید گنندکان ومتقاضیان مسکن قرار خواهد داد تا بتوانند با ارامش به فعالیت بپردازند و رونق به بازار مسکن باز گردد و از شرایط رکود تورمی خارج شود .   
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: