کد خبر: ۱۴۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - 30 October 2018
مرکز مدیریت های راه های کشور همزمان با بازگشت زائران اربعین حسینی محدودیت های ترافیکی را در راه ها و محورهای مواصلاتی مناطق و استان های غربی و جنوب غربی کشور اعلام کرد.
بانکداری ایرانی - مرکز مدیریت های راه های کشور همزمان با بازگشت زائران اربعین حسینی محدودیت های ترافیکی را در راه ها و محورهای مواصلاتی مناطق و استان های غربی و جنوب غربی کشور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، با آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی موج جدیدی از ترافیک، محورهای مواصلاتی مناطق مرزی را فرا می گیرد که برای تسهیل در روند بازگشت این هموطنان، برخی محدودیت ها و ممنوعیت ها در این محورها اعلام شده است.

** استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری
در استان خوزستان تردد‌ کامیون و تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 7 روز شنبه (12 آبان ماه) در محورهای اهواز - سوسنگرد، بستان - چزابه، اهواز - خرمشهر و شلمچه و بالعکس ممنوع است.
برای شلمچه مسیر جایگزین وجود ندارد اما خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند، می‌توانند از مسیر اهواز - آبادان - خرمشهر و بالعکس تردد کنند.
تردد‌ اتوبوس‌ها تا ساعت 7 روز 12 آبان ماه در محور هفتگل - باغملک - ایذه - دهدز - شهرکرد و بالعکس ممنوع بوده و مسیر اهواز - اندیمشک - خرم آباد - الیگودرز - اصفهان - شهرکرد و بالعکس به‌عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

** استان ایلام
در استان ایلام تردد‌ تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 7 روز یکشنبه (13 آبان ماه) از مسیرهای منتهی به دهلران- مهران، حمیل - ایلام، قلاجه - ایلام، ایلام - ملکشاهی - مهران و ایلام - مهران ممنوع است.

** استان لرستان
در استان لرستان تردد‌ تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت 7 صبح روز 12 آبان ماه در محورهای پل‌دختر - اسلام آباد و پل‌دختر - اندیمشک و بالعکس ممنوع شده است.

** استان کرمانشاه
در جاده‌های‌ استان کرمانشاه تردد‌ تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 7 صبح روز 13 آبان در محورهای اسلام آباد غرب - پل‌دختر و حمیل - سرابله و بالعکس ممنوع است و مسیر جایگزین محور اسلام آباد - قلاجه خواهد بود.

** محدودیت خودروهای ترانزیت:
تردد همه خودروهای ترانزیت و کامیون ها و حامل بارهای صادراتی و وارداتی تا ساعت هفت روز یکشنبه (13 آبان) در محورهای منتهی به مرزهای مناطقی که طرح اربعین در آنها اجرا می شود ممنوع است.

** محدودیت تاکسی های شهری:
تردد همه تاکسی های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین 97 تا ساعت هفت روز سه شنبه (15 آبان) در محورهای خارج از شهر ممنوع است.

** محور مهران به ایلام از عصر امروز یکطرفه می شود
رئیس مرکز اطلاعات ترافیک ناجا امروز به ایرنا خبر داد: محور مهران به ایلام به توجه حجم بازگشت زائران اربعین حسینی که به عراق سفرکرده اند، از بعدازظهر امروز (سه شنبه) یکطرفه خواهد شد.
سرهنگ «نادر رحمانی» گفت: اجرای محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی منوط به آمار خروج زائران است و بنابراین طبق دستور فرمانده قرارگاه اربعین ناجا و با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه و همچنین برگشت زائران اربعین حسینی از مسیر مهران در استان ایلام، این مسیر از بعدازظهر امروز تا تخلیه بار ترافیکی یکطرفه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، امسال بیش از 2 میلیون ایرانی در مراسم اربعین حسینی در کربلا شرکت کردند که 150 هزار نفر آنها با استفاده از پروازهای هوایی عازم نجف و یا بغداد شده، بیش از 300 هزار نفر با قطار و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر دیگر با استفاده از ناوگان حمل ونقل جاده ای و خودروهای سواری عازم پایانه های مرزی شده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: