کد خبر: ۱۴۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 15 October 2018
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه، جنبش حماس را به اجرای حملات سنگین ارتش اسرائیل تهدید کرد.
پس از تظاهرات روز جمعه در اطراف مرزهای نوار غزه و سرزمين هاي اشغالي که به شهادت هفت فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی منجر شد، رژيم صهيونيستي تحویل سوخت به نوار غزه را متوقف کرد. اسرائیل چند روز قبل و با هدف کاهش محاصره نوار غزه که از 10 سال قبل اعمال می شود، ارسال سوخت به نوار غزه را آغاز کرده بود.

بر اساس توافقی که با نظارت سازمان ملل به امضا رسید، قطر متعهد شد 60 میلیون دلار بهای سوخت مورد نیاز برای فعالیت تنها نیروگاه غزه را به مدت شش ماه بپردازد.

اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل روز شنبه اعلام کرد ارسال محموله های سوخت به نوار غزه فقط در صورت توقف کامل خشونت و ارسال بادبادک های آتش زا از غزه به طرف اسراییل، از سرگرفته خواهد شد.

راهپیمایی های فلسطینی ها در اطراف مرزهای نوار غزه با اسرائیل موسوم به بازگشت از اواخر ماه مارس گذشته آغاز شده است و آنان بر حق بازگشت آوارگان به اراضی و خانه های شان تاکید دارند. تاکنون 205 فلسطینی در حمله نظامیان اسرائیلی به راهپیمایی های بازگشت در اطراف مرزهای غزه کشته شده اند.
برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، نوار غزه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: