کد خبر: ۱۴۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 14 October 2018
بر اساس بیانیه وزارت خارجه مکزیک وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگو با همتای چینی خود تأکید کرد: توافق تجاری جدید با آمریکا و کانادا، روابط اقتصادی مکزیک برای دیگر کشورها تحت تأثیر نخواهد گذاشت.
بانکداری ایرانی  ـ بر اساس بیانیه وزارت خارجه مکزیک وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگو با همتای چینی خود تأکید کرد: توافق تجاری جدید با آمریکا و کانادا، روابط اقتصادی مکزیک برای دیگر کشورها تحت تأثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه مکزیک طی بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی لوئیس ویدگارای، وزیر امور خارجه این کشور با همتای چینی خود خبر داد.

بر اساس این بیانیه ویدگارای تأکید کرده است توافق تجاری جدید بین این کشور با آمریکا و کانادا تأثیری بر روابط اقتصادی با دیگر کشورها نخواهد داشت. قرار است توافق تجاری جدید موسوم به USMCA جایگزین قرارداد قبلی موسوم به نفتا شود.

توافق جدید کشورهای عضو را از بستن قراردادهای تجارت آزاد با دیگر کشورها نظیر چین برحذر داشته است و در صورتی که یکی از اعضای آن چنین اقدامی بکند، دو کشور دیگر می‌توانند در مدت شش ماه از این قرارداد خارج شده و یک قرارداد دوجانبه مختص خود ایجاد کنند. 

این بند از قرارداد USMCA در راستای تلاش ترامپ برای منزوی کردن چین در جنگ تجاری با آمریکا اجرایی شده است. البته این مسئله همچنین یک حق وتو برای آمریکا در زمان امضای قراردادهای تجاری بین چین با کانادا و مکزیک فراهم می‌کند.

ویدگارای در سخنان خود البته اشاره‌ای به تمایل مکزیک به بستن چنین قراردادهایی نکرد، اما گفت: USMCA توافقات تجاری دوجانبه با دیگر کشورها را از بین نخواهد برد. 
برچسب ها: مکزیک ، آمریکا ، کانادا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: