کد خبر: ۱۴۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 04 September 2018
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل بانک مسکن امروز در یک نشست خبری از افزایش سقف وام خرید مسکن خبر داد ولی در عین حال هم گفت با توجه به نوسانات اقتصادی در چند ماه گذشته، قدرت خرید مردم برای خرید مسکن کاهش پیدا کرده است.
بانکداری ایرانی  ـ مدیرعامل بانک مسکن امروز در یک نشست خبری از افزایش سقف وام خرید مسکن خبر داد ولی در عین حال هم گفت با توجه به نوسانات اقتصادی در چند ماه گذشته، قدرت خرید مردم برای خرید مسکن کاهش پیدا کرده است. 

به گزارش بانکداری ایرانی  ؛ ابوالقاسم رحیمی انارکی امروز (سه شنبه) در جمع اصحاب رسانه گفت: کاهش نرخ سود در تسهیلات خرید مسکن مشروط به کاهش بهای تمام شده منابع خواهد بود و هر زمان که این اتفاق رخ دهد به طور حتم نرخ سود نیز به مرور کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی سقف وام مسکن در سال‌های گذشته با افزایش مواجه بوده و در صندوق پس‌انداز مسکن یکم به حدود ۱۶۰ میلیون تومان برای زوجین و در وام‌های با اوراق به حدود ۱۰۰ میلیون تومان رسیده که در ماه‌های اخیر و با شدت گرفتن قیمت ‌ها در بازار مسکن قدرت خرید مردم هم با وجود وام ‌های موجود کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این بانک طی یک سال و نیم گذشته وارد بازی رقابت نرخ سود با سایر بانک ها نشده است، افزود: طی ۵ ماه اخیر بانک مسکن ۸۳ هزار میلیارد ریال وام پرداخت کرده است که ۹۵ درصد آن در حوزه مسکن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش نشان می دهد.

رحیمی انارکی تاکید کرد: بانک مسکن در حال رصد قیمت‌ ها بوده و با توجه به مقررات بانک و به ویژه توان بازپرداخت کسانی که مخاطبان وام مسکن بوده و اغلب اقشار متوسط و رو به پایین جامعه هستند موضوع افزایش سقف وام را مورد بررسی قرار داده است. پیشنهاداتی هم مطرح شده که در حال بررسی ۀآن هستیم. 

وی درباره تغییر نرخ سود وام‌ های مسکن در یکی دو سال گذشته گفت: نرخ سود در صندوق پس انداز مسکن یکم کاهشی بوده و از حدود ۱۴ درصد به هشت درصد رسیده است. اما از سوی دیگر نرخ سود در وام‌های مربوط به خرید اوراق با کاهش سودی همراه نشده به گونه‌ای که در حال حاضر نرخ سود وام‌های اوراق به ۱۳ درصد می‌رسد. این موضوع موجب بالا بودن اقساط پرداختی وام‌های مسکن و فشار بر دریافت کنندگان آن شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: