کد خبر: ۱۴۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 01 September 2018
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل بانک خاورمیانه گفت :مدیریت ریسک در سیستم بانکی و چگونگی سرمایه گذاری های بانک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 بانکداری ایرانی  ـ مدیرعامل بانک خاورمیانه گفت :مدیریت ریسک در سیستم بانکی و چگونگی سرمایه گذاری های بانک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پرویز عقیلی کرمانی در بیست و نهمین همایش بانکداری اسلامی با اشاره به زیانده بودن بانک ها در کشور گفت: هیات مدیره باید از ریسکی که متوجه منابع بانک است با خبر باشد و  مدیریت اجرایی باید مقررات را به درستی اجرا کند و بانک مرکزی باید مقررات روز دنیا را در اختیار بانک ها قرار دهد.

وی ادامه داد: در دنیا بال ۳ تمام شده و بانک ها در سال ۲۰۱۹ بال ۴ را اجرا می کنند ولی نکته جالب توج در این است که در ایران همچنان بال ۲ اجرا می شود.

کرمانی افزود: خیلی از بانک ها اگر منابعی که به واسطه بنگاهداری در اختیار دارند از دارایی ها کم شود، تبدیل به شرکت مضاربه ای می شوند.

مدیرعامل بانک خاورمیانه با مطرح کردن این سئوال که باید دید آیا حسابرسی های داخلی بانک ها وظایف خودرا درست انجام می دهند یا خیر؟ گفت: سلامت و درستکاری و شفافیت باید رکن اول فعالیت بانک ها باشد. هر چه دیرتر IFRS در بانک ها اجرا شود فساد در نظام بانکی بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای تکنولوژی جدید در نظام بانکی باعث شفافیت و پاسخگویی درست می شود و موجب شراکت بیشتر سهامداران می شود.

کرمانی تاکید کرد: بانک های زیانده باید تعطیل شوند،چون بازدهی ندارند و از منابع جهت تسویه دیون قبلی استفاده می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: