کد خبر: ۱۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - 23 August 2018
جنگ تجاری میان آمریکا و چین وارد مرحله جدیدی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آمریکا از امروز پنجشنبه اجرای تعرفه 25 درصدی بر 16 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین را آغاز کرد.

* در پی این اقدام، پکن تاکید کرد اقدامات تجاری تلافی جویانه ای علیه واشنگتن به اجرا خواهد گذاشت. وزارت بازرگانی چین تعرفه های جدید آمریکا را نقض آشکار قوانین سازمان تجارت جهانی خواند و اعلام کرد مجبور است اقدامات تلافی جویانه تجاری علیه این کشور به اجرا بگذارد. چین پیش از این وعده داده بود در صورت عملی شدن تهدیدهای تجاری آمریکا پکن نیز بر 16 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی تعرفه 25 درصدی اعمال می کند.

*­ آمریکا تاکنون علاوه بر اعمال تعرفه بر روی هزاران محصول چینی تعرفه 132 درصدی نیز بر واردات لوله های فلزی از چین وضع کرده است. وزارت بازرگانی آمریکا همچنین تعرفه واردات لوله از هند ،کانادا، کره جنوبی و یونان را به ترتیب 50 ، 24 و 22 درصد اعلام کرده . رئیس جمهور آمریکا گفته بر واردات خودرو از اروپا هم تعرفه 25 درصدی اعمال می کند. در ماه های اخیر اعمال تعرفه های سنگین بر کالاهای وارداتی به آمریکا، مناقشه تجاری کاخ سفید را با متحدان اروپایی و آسیایی در پی داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: