کد خبر: ۱۳۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 24 July 2018
بانکداری ایرانی ـ سهامداران معترض شرکت بیمه آرمان بعد از چند وقت اعتراض به عملکرد شرکت با عدم حضور در مجمع عمومی، شرکت را با دست‌انداز روبرو کرده و اجازه ندادند که صورت‌های مالی آنها تایید شود.
بانکداری ایرانی ـ  سهامداران معترض شرکت بیمه آرمان بعد از چند وقت اعتراض به عملکرد شرکت با عدم حضور در مجمع عمومی، شرکت را با دست‌انداز روبرو کرده و اجازه ندادند که صورت‌های مالی آنها تایید شود. 

در 21 تیر 97  اطلاعیه برگزاری مجمع بیمه آرمان منتشر و از سهامداران خواسته شد تا در تاریخ 31تیر 97 برای تایید صورت‌های مالی شرکت گردهم آیند، اما در روز موعود، کمتر از 50 درصد از صاحبان یک میلیارد و 500 میلیون سهام شرکت به مجمع رفته و شرکت مجاب به لغو جلسه شد.
در ماده 87 قانون تجارت اده است:

«در مجمع عمومي عادي حضوردارندگان اقلابيش ازنصف سهامي كه حق راي دارندضروري است.اگردراولين دعوت حدنصاب مذكورحاصل نشدمجمع براي باردوم دعوت خواهدشدوباحضورهرعده ازصاحبان سهامي كه حق راي دارد رسميت يافته واخذتصميم خواهدنمود.بشرط آنكه دردعوت دوم نتيجه دعوت اول قيدشده باشد»

عمده نارضایتی سهامداران به حق تقدم شرکت برمی‌گردد.  بعد از اینکه شرکت ، افزایش سرمایه خود را داد  در خصوص حق تقدم  و کاهش قیمت آن نارضایتی بین سهامداران رخ داد اما همه ماجرا این نیست . 

چرا که علمکرد شرکت در سال گذشته رضایت بخش نبوده  و علاوه بر این ،  توقف های طولانی مدت  و کاهش سوداوری از جمله موارد عدم رضایت سهامداران شرکت ذکرمی شود. 

بیمه ارمان  در بازار «ج» فرابورس دادوستد می شود در این بازار انتشار منظم صورت‌های مالی الزامی نیست اما برای مجامع توصیه می‌شود که شرکت‌ها صورت‌های مالی را منتشر کنند تا شرکت کنندگان در مجامع از وضعیت شرکت اطلاع داشته باشند اما آخرین صورت‌های مالی منشتر شده  برای 9 ماهه سال 96 بوده و گزارش‌های سالانه هنوز منتشر نشده است . 

بر اساس این گزارش، وضعیت بیمه آرمان در سال 96 به مراتب بدتر از سال 95 بوده و سهامداران را ناراضی کرده است . 

 بیمه آرمان در گزارش 9 ماهه خود اعلام کرد  که سود خالص 6میلیارد ریال بود در حالی که در دوره مشابه در سال قبل 30 میلیارد ریال بود و کاهش 78 درصدی را تجربه کرد. 

بر اساس این گزارش، سود هر سهم  در  9 ماهه سال  95 معادل 25 ریال بود اما در 9 ماهه سال 96 تنها 6 ریال برای هر سهم در نظر گرفت اما زمانی متوجه شرایط بد شرکت آرمان می شویم که ببینیم در دوره 6 ماه سال 96 وضعیت بهتر بوده و هر چه به سمت پایان سال پیش می رویم وضعیت به مراتب بدتر می شود . در شش ماهه 95 شرکت 95 ریال سود برای هر سهم در نظر گرفته بود اما در شش ماه 96 با کاهش 79درصد ی به 20 ریال برای هر سهم رسید.

شرکت بیمه ارمان که در بازار سرمایه حدود 1 درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارد بعد از افزایش سرمایه و رسیدن سرمایه شرکت از 120 میلیارد  تومان به 150 میلیارد تومان و همچنین تعیین مدیران مناطق کشوری و سامان دادن به شرایط شرکت،  مراحل گذار از مشکلات را کلید زده و انتظار می رود که سال 97 با این افزایش سرمایه شرایط بهتری را تجربه کند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: