کد خبر: ۱۳۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - 23 July 2018
کارایی بازار کالای ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی با کسب امتیاز چهار از هفت، رتبه ۱۰۰ را در بین ۱۳۸ کشور دنیا به دست آورد.

 بانکداری ایرانی ـ کارایی بازار کالای ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی با کسب امتیاز چهار از هفت، رتبه ۱۰۰ را در بین ۱۳۸ کشور دنیا به دست آورد.

به گزارش ایسنا، شاخص و زیرشاخص‌های کارایی بازار کالا شامل ۱۶ مورد است که مهم ترین آن‌ها شامل شرکت رقابت داخلی، وجود بنگاه‌های مسلط بر بازار، اثربخشی سیاست‌های ضد انحصاری، تاثیر مالیات بر انگیزه‌های سرمایه‌گذاری و نرخ مالیات کل (بر اساس درصد از سود) است.

از دیگر شاخص‌ها و زیرشاخص‌های کارایی بازار کالا می‌توان تعداد مراحل و رویه‌های لازم جهت شروع کسب و کار، تعداد روزهای مورد نیاز برای شروع کسب و کار، هزینه‌های ناشی از سیاستگذاری در حوزه کشاورزی، میزان رواج موانع تجاری، تعرفه‌های تجاری (بر اساس درصد از عوارض گمرکی)، میزان رواج مالکیت خارجی، اثر قوانین بر سرمایه‌گذاری خارجی، پیچیدگی تشریفات گمرکی، نسبت واردات به تولید ناخالص داخلی، میزان مشتری مداری بنگاه‌ها و میزان آگاهی و پیچیدگی خریداران است.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایسنا، بنا بر گزارش موسسه Statista (یکی از موسسه‌های پیشرو در حوزه آمار) رتبه و امتیاز ایران در رکن کارایی بازار طی سال ۲۰۱۷ از میان ۱۳۸ کشور دنیا به دست آمده که امتیاز ایران از یک تا هفت، عدد چهار بوده و رتبه آن نیز از بین ۱۳۸ کشور، جایگاه ۱۰۰ را کسب کرده است.

ایرانی‌ها در شاخص شدت رقابت داخلی عدد ۴.۳ را به دست آورده و در خصوص این شاخص رتبه ۱۲۵ را در میان ۱۳۸ کشور دنیا کسب کردند. رتبه ایران در شاخص‌های وجود بنگاه‌های مسلط بر بازار، اثربخشی سیاست ضد انحصاری، تاثیر مالیات بر انگیزه‌های سرمایه‌گذاری و نرخ مالیات کل از بین ۱۳۸ کشور دنیا به ترتیب ۵۶، ۵۰، ۶۸ و ۹۶ بوده است.

همچنین رتبه کشورمان در شاخص‌های تعداد مراحل و رویه‌های لازم جهت شروع کسب و کار ۹۱، رتبه تعداد روزهای مورد نیاز برای شروع کسب و کار ۸۷، رتبه هزینه‌های ناشی از سیاست‌گذاری در حوزه کشاورزی ۸۲، رتبه میزان رواج موانع تجاری ۹۹، رتبه تعرفه‌های تجاری (بر اساس درصد از عوارض گمرکی) ۱۳۷، رتبه میزان رواج مالکیت خارجی ۱۳۳، رتبه اثر قوانین بر سرمایه‌گذاری خارجی ۱۲۵، رتبه پیچیدگی تشریفات گمرکی ۹۹، رتبه نسبت واردات به تولید ناخالص داخلی ۱۳۳، رتبه میزان مشتری‌مداری بنگاه‌ها ۱۱۸ و رتبه میزان آگاهی و پیچیدگی خریداران ۵۱ بوده است.

به گزارش ایسنا، سایت آماری Statista یکی از موسسه های پیشرو در موسسه آمار است که با استفاده از یک تیم مشتمل بر ۴۵۰ نفر متخصص، آمار، پایگاه داده و تحلیلگر، داده‌های کمی و آمار و اطلاعات مورد نیاز را از طریق پرسشنامه و تحقیقات میدانی برای پژوهشگران فراهم می‌کنند و متقاضیان اطلاعات آماری مذکور طیف گسترده‌ای از شرکت‌های فعال در سطح جهانی و موسسات برتر دانشگاهی هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: