کد خبر: ۱۳۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ - 30 June 2018
بانکداری ایرانی ـ بانک سینا ، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به رونق اشتغال در مناطق روستایی، محروم وهمچنین حمایت از بخش کشاورزی توافق نامه های متفاوتی با نهادهای مختلف امضا کرده تا تامین مالی آنها را با تسهیلات ارزان و سهل الولوصول به عهده بگیرد.
بانکداری ایرانی ـ بانک سینا ، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به رونق اشتغال در مناطق روستایی، محروم وهمچنین حمایت از بخش کشاورزی توافق نامه های متفاوتی با نهادهای مختلف امضا کرده تا تامین مالی آنها را با تسهیلات ارزان و  سهل الولوصول به عهده بگیرد.

بر اساس این قراردادها بانک سینا هفته ای 173 میلیارد ریال وام  مصوب داشته که برای 200 نفر در هر هفته شغل در مناطق روستایی ایجاد خواهد کرد. 

اما در این میان مهمترین توافقنامه بانک سینا ، ، میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی امضاء شده که بواسطه آن برای بیش از 18 هزار نفر در روستاهای کشور شغل ایجاد خواهد شد اجرای این طرح ها که زمینه ساز اشتغال مولد در کشور است ا تسهیلات اعطایی از سوی بانک سینا انجام می شود.

این طرح ها مشمول یارانه 10 درصدی است که 5 درصد آن به عهده بنیاد علوی و 5 درصد به عهده معاونت توسعه روستایی است. 

کل پرونده های  مصوب شده در این دوره ، یک هزار و 718 طرح به ارزش 9 هزار  و 750 میلیارد ریال است که از این تعداد، تعداد  یک هزار و 157 قرارداد  به ارزش 5هزار و 491 میلیارد ریال  منعقد و مبلغ 3هزار و 941 میلیارد ریال به متقاضیان   پرداخت شده و مابقی در روند  پرداخت به متقاضیان  قراردارد.

براساس این تسهیلات پرداخت شده، تاکنون 506 طرح روستایی به بهره برداری رسیده که در غالب این طرح ها ، پنج هزار و 153 نفر مشغول به کار شدند. 

رویه اجرای این طرح در بانک سینا به گونه ای است که در هر هفته بطور میانگین  28 طرح مورد تصویب قرار می گیرد تا رویه پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی در روستاها و مناطق محروم  با سرعت انجام شود . برا همین اساس ، تعداد پرونده های  مصوب شده  از ابتدا تا هفته اول اردیبهشت 1663 پرونده بود اما در پایان هفته دوم این میزان قراراد هابه 1691 مورد به ارزش 9 هزار و 464 میلیارد ریال رسید. این تعداد پرونده   مورد مصوب قراگرفته برای 18 هزار و 240 نفر شغل ایجاد خواهد کرد .  نکته جالب توجه در این بخش اینکه این بانک  در هر هفته بیش از 200 شغل با این تسهیلات در مناطق روستایی و محروم کشور ایجاد می کند. 

در خصوص دیگر طرح های بانک سینا ،  در راستای نقش آفرینی و کمک به توسعه اقتصادی کشور، قراردادها همکاری با صندوق توسعه ملی است که  نسبت به پرداخت تسهیلات ریالی در بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با نرخ سود مورد انتظار 14 درصد در سال و کل مدت تامین مالی هفت سال اقدام می کند. این قرارداد برای تسهیلات به طرح های زیر است: احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه ای، طرح ها و فعالیت های زیربخش شیلات، پرورش ماهیان دریایی در قفس، گرم آبی و سرد آبی، خاویار، میگو و تجهیزات صیادی.افزایش بهره وری مصرف آب از طریق روش های نوین آبیاری و فناوری های روزآمد و نیز طرح های تامین، تصفیه و انتقال آب، خدمات مکانیزه کشاورزی و طرح های زیست محیطی و منابع طبیعی اعلام شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: