کد خبر: ۱۳۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 18 June 2018
معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 21 هزار طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری به کمیته های فنی ارسال شده است.
بانکداری ایرانی ـ معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 21 هزار طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری به کمیته های فنی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عیسی منصوری» روز دوشنبه در نشست «طرح ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری» با اعلام این مطلب افزود: تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سوی صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک کشاورزی به عنوان موسسه های عامل به متقاضیان پرداخت شده و معادل ۶۲۰۰ میلیارد تومان طرح نیز در کمیته‌های فنی تصویب و به موسسه های عامل ارسال شده است.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح که از اواخر سال گذشته آغاز شد، امسال شتاب بیشتری یافته و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی تابستان سال گذشته با برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر در مناطق روستایی و عشایری موافقت کرد و به دنبال آن، آیین نامه اجرایی آن اواخر آبان ماه به تصویب دولت رسید و به این ترتیب از اواسط زمستان پارسال وارد فاز اجرایی شد و صندوق توسعه ملی نیمی از منابع مورد نظر را به حساب بانک های عامل واریز کرد.
صندوق کارآفرینی امید، بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون و پست بانک، چهار بانک عاملی هستند که طرح های تایید شده کارگروه های ملی و استانی برای ایجاد اشتغال را دریافت و به متقاضیان وام پرداخت می کنند.
به گفته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب اشتغال فراگیر، 120 هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری ایجاد می شود.

** شناسایی 4900 روستایی کانونی
معاون وزیر تعاون اظهار داشت: از میان 97 هزار آبادی و روستا چهار هزار و 900 روستای کانونی شناسایی شده که از این تعداد، در یک هزار روستا عملیات توسعه ای را آغاز کرده ایم. 
وی با بیان اینکه اینکه فرآیند مداخلات توسعه ای مشخص است، افزود: اگر در یک روستا ظرفیت تولید کالایی خاص وجود داشته باشد تلاش می کنیم آن کالا را به بازارهای خارجی برسانیم.
منصوری با تاکید بر اینکه تسهیل فرآیند دسترسی روستاییان به تسهیلات مهم است، گفت: به همین دلیل مشکل تامین وثیقه روستاییان را با کمک صندوق های ضمانتی برطرف کرده ا یم.
این مقام مسئول ادامه داد: با مشارکت سازمان های مردم نهاد(NGO) نزدیک به 50 هزار شغل خاص برای زنان سرپرست خانوار و روستایی ایجاد شده است و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سرانه اشتغال را اکنون 100 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: میزان درخواست ها برای تسهیلات اشتغال 85 میلیون تومان هست اما سقف را 150 میلیون تومان در نظر گرفته ایم.
به گفته منصوری، تسهیلات طرح ملی فراگیر با سرانه 100 میلیون تومان می تواند برای 100 تا 120 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند.
وی درباره اینکه آیا همه برنامه ها ترسیم شده در این زمینه قابلیت تحقق دارد؟ نیز اظهارداشت: هدف گذاری ما واقعی بوده و در چند سال اخیر با موانع کلاسیک برخورد نکرده ایم؛ اما همیشه برنامه ها به طور کامل محقق نمی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: