کد خبر: ۱۳۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 05 May 2018
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: اعتبارات اختصاص یافته به طرح های روستایی کف اعتبارات و د ر مجموع یک سوم اعتبارات مورد نیاز است.

 بانكداري ايراني  ـ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: اعتبارات اختصاص یافته به طرح های روستایی کف اعتبارات و د ر مجموع یک سوم اعتبارات مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، محمد رضا شاملو، امروز (15 اردیبشهت ماه) در افتتاح طرح هادی روستای شرف آباد اظهارکرد: طی سی سال گذشته در بحث بهسازی و اجرای طرح هادی روستاها با وجود اعتبارات کم کارهای خوبی انجام شده است. طی پنج سال گذشته خراسان جنوبی هرساله جزو سه استان اول در بحث اجرای طرح هادی بوده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: سختی کار در مشکلات مالی است که با این حال طی سال گذشته بیشتر از ۴۶۰۰ مورد بهسازی روستایی داشته‌ایم.

شاملو تاکید کرد: اعتبارات اختصاص یافته در مجموع یک سوم اعتبارات مورد نیاز است و باید تلاش کرده و با مشارکت مردم در این زمینه اهداف را پیش ببریم. جایگاه شورای روستاها و دهیاران در این زمینه بسیار حایز اهمیت بوده تا بتوانیم در زمینه احیای روستاها کارهای بیشتری در سال جاری انجام دهیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: اعتبارات اختصاصی پیشنهادی برای طرح هادی، کف اعتبارات مورد نیاز است که امیدواریم حداکثر اعتبارات اختصاصی نیز توسط فرمانداری حمایت شود.

شاملو اضافه کرد: در موضوع سند مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز بیش از ۶۵ هزار سند در خراسان جنوبی با همکاری ثبت اسناد صادر شده است.

وی اظهارکرد: با توجه به موضوع حساسیت صدور اسناد تاکنون در این حوزه، بنیاد مسکن و ثبت اسناد مشکلی نداشته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در سطح کشور تاکنون بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار سند روستایی و شهرهای کوچک صادر شده و انتظار می‌رود کاری که انجام شده حفظ شود.

وی با اشاره اهمیت بحث گردشگری برای رونق روستاها تصریح کرد: در سطح کشور روستاهای داریم که به طور متوسط از محل بوم‌گردی درآمدهای بسیار بالایی دارند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به کمک بنیاد مسکن در بحث ورود روستاییان به امر بم گردی خاطر نشان کرد: کمک هایی نیز از سوی بنیاد مسکن برای روستاهای مستعد بوم گردی نیز ارایه می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در حال حاضر در بیشتر از ۱۷ هزار و ۷۰۰ روستای کشور عملیات بهسازی در حال انجام است.

 محمد رضا شاملو در حاشیه افتتاح طرح هادی روستای شریف آباد بخش مرکزی استان اظهارکرد: از مهم‌ترین اهداف جمهوری اسلامی، توجه به مناطق محروم بود که تشکیل حساب صد از جمله این اهداف است.

وی افزود: طی سال ها با وجود همه مشکلات و گرفتاری ها توانستیم خدمات خوبی در این مناطق داشته باشیم.

شاملو تصریح کرد: در قالب اتمام دوره طرح و در صورت بازگشت و مهاجرت معکوس طرح بازنگری روستاها مصوب و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی یاداور شد: توجه به خواسته های مردم در دستور کار است تا بتوانیم منابع آن را مهیا کنیم و شاهد رونق روستاها باشیم.

به گزارش ایسنا، با حضور معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور طرح هادی روستای شرف آباد بخش مرکزی بیرجند با بهره‌مندی 52 خانوار از این پروژه افتتاح شد.

 علی اصغر آسمانی مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی امروز (15 اردیبهشت ماه) در افتتاح این طرح گفت: این پروژه در مجموع با اعتبار ۱۶۱ میلیون تومان با جمعیت برخوردار ۵۲ خانوار و ۱۸۳ نفر اجرایی شده است.

وی افزود: در قالب این پروژه سنگفرش و معابر، ساماندهی فضای بازی کودکان، بهسازی مظهر قنات، جدول گذاری معابر، زیرسازی و آسفالت، دال گذاری روی جوی، سامان‌دهی و ایجاد فضای سبز در حاشیه معابر، اجرای پیرنشین و مبلمان روستایی اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی تصریح کرد: مشارکت اهالی روستا در این پروژه ۲۰ میلیون تومان بوده که در قالب این اعتبار جداره سازی معابر بازگشایی معابر و دیوارکشی اراضی واقع در حاشیه معابر انجام شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: