کد خبر: ۱۳۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 05 May 2018
شاخص بورس امروز (شنبه) 511 واحد عقب نشست و در جایگاه 93 هزار و 100 واحدی قرار گرفت.
بانكداري ايراني  ـ شاخص بورس امروز (شنبه) 511 واحد عقب نشست و در جایگاه 93 هزار و 100 واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شاخص بورس، هفته جدید کاری را با افت بیش از 500 واحدی آغاز کرد که حاکی از غلبه فضای منفی بر بازار معاملات بورس است.
در معاملات امروز 770 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 948 میلیارد ریال در 41 هزار و 782 نوبت داد و ستد شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز روندی کاهشی داشت؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 160 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 83 واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) 62 واحد پایین آمد. این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. همچنین شاخص آزاد شناور نیز 524 واحد نزولی شد؛ این شاخص بیانگر بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس است.
شاخص بازار اول (مختص به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 329 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و 269 واحد کاهش یافت.

**ادامه صدرنشینی گروه فلزات اساسی
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 55 میلیون سهم به ارزش 159 میلیارد ریال داد و ستد شد. گروه کانی های فلزی به ارزش 111 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 85 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم معاملات امروز، گروه خودرو با داد و ستدی به ارزش 84 میلیارد ریال قرار گرفت؛ گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 76 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.
در معاملات امروز، نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، فملی (ملی صنایع مس)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شپدیس (پتروشیمی پردیس) و رانفور (خدمات انفورماتیک) در معاملات امروز بیشترین فشار منفی که منجر به افت شاخص شد را وارد کرد. در مقابل، مبین (پتروشیمی مبین) بالاترین تاثیر مثبت را وارد کرد.

** سقوط 15 پله ای فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افت 15 واحدی در جایگاه یک هزار و 41 واحدی ایستاد.
در معاملات امروز فرابورس، بیش از 291 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 708 میلیارد ریال در 30 هزار نوبت خرید و فروش شد.
امروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، وکوثر (شرکت اعتباری کوثر)، وگردش (بانک گردشگری) و خراسان (پتروشیمی خراسان) بیشترین تاثیر مفنی را بر شاخص داشتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: