کد خبر: ۱۳۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 30 April 2018
نخستین همایش منطقه‌ای مردم شناسی غرب کشور در استان ایلام با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی برگزار شد و برگزیدگانش را شناخت.
به گزارش ایسنا، فراخوان این همایش مهرماه ۹۶  منتشر شد و بعد از یکبار تمدید برای ارسال آثار، در نهایت روز گذشته (دوم اردیبهشت ماه) به کار خود پایان داد.

برای این همایش ۵۲ مقاله علمی ارسال شد و از میان آنها هشت مقاله برای ارائه و در نهایت پنج مقاله برگزیده شدند.

اکبر شریفی‌نیا و پگاه یزدان پناه نفرات اول و دوم این همایش را کسب کردند.

همچنین از پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور مقاله ای از "مینو سلیمی" با عنوان "مطالعه مردم شناسی روایت های زنانه از دوران جنگ تحمیلی" در این همایش شرکت داده شد که به عنوان مقاله سوم برگزیده شد.

ثریا خرمی، عاطفه کیشانی فراهانی، زهرا شرفخانی، امیر صادقی و محسن روز فراخ به ترتیب مقالات چهارم تا هشتم را کسب کردند.

این همایش به منظور گردآوری مقالات علمی و تکمیل منابع مردم شناسی استان و مناطق غرب کشور است که در قالب نشریات علمی، تخصصی به چاپ خواهد رسید.

موضوعات پیشنهادی توسط کمیته همایش شامل خانواده و خویشاوندی، اقتصاد و توسعه، فرهنگ عامه (فولکلور)، ایلات و عشایر، هنر و صنایع دستی، زبان و گویش، باستان شناسی، اعتقادات دینی، محیط زیست، گردشگری، شهر و روستا، اقوام و امنیت اجتماعی و جنگ و پایداری بود.

ناصر فکوهی، مهرداد عربستانی، روح ا... نصرتی، وکیل احمدی، سیاوش قلی پور، کمال خالق پناه، علی مهرابی، حشمت قبادی، علی موسی نژاد، رضا حقیقی، یونس عزتی و فرنگیس سعیدیان اعضای کمیته علمی این همایش را تشکیل دادند.

استان کردستان در این همایش اعلام کرد می تواند میزبانی دوره بعدی همایش منطقه ای مردم شناسی غرب کشور را بر عهده بگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: