کد خبر: ۱۲۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - 25 March 2018
لاهوتی گفت: در صورت اجرای طرح تهاتر ۵۰ هزار میلیارد تومانی، دولت می‌تواند بدهی‌ خود را به بخش خصوصی پرداخت کند و انضباط مالی در دستگاه‌های دولتی به وجود می‌آید.
 بانكداري ايراني ـ لاهوتی گفت: در صورت اجرای طرح تهاتر ۵۰ هزار میلیارد تومانی، دولت می‌تواند بدهی‌ خود را به بخش خصوصی پرداخت کند و انضباط مالی در دستگاه‌های دولتی به وجود می‌آید.

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح تهاتر برای پرداخت بدهی‌های دولت اظهار کرد: در صورت اجرای طرح تهاتر ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت می‌تواند بدهی‌های خود را به بخش خصوصی پرداخت کند و انضباط مالی مناسبی در دستگاه‌های دولتی به وجود می‌آید.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به پرداخت بدهی بخش خصوصی به دولت بیان کرد: از یک طرف دولت به بخش خصوصی بدهکار است و از سوی دیگر بخش خصوصی به بانک ها، اداره مالیات، بدهی دارد که پرداخت این بدهی‌ها گام بسیار مهمی در تقویت بخش خصوصی به شمار می‌رود.

به گفته وی؛ موفقیت در اجرای این طرح بستگی به نوع اجرای آن دارد تا نتایج و آثار آن برای بخش خصوصی قابل لمس باشد.

لاهوتی با بیان اینکه با اجرای این طرح بخش خصوصی از بلاتکلیفی خارج می‌شود، تصریح کرد:مسلم است که بخش خصوصی خواهان دریافت مطالبات خود به صورت نقد است که با توجه به محدودیت‌های دولت این طرح پیشنهاد مناسب تری نسبت به بلاتکلیفی وضع موجود است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به پرداخت سود به اوراق قرضه بیان کرد:با توجه به زمان سررسید این اوراق‌ها در صورت موافقت دولت، به این اوراق نرخ سود سالانه ۱۵ درصد تعلق می‌گیرد که قسمتی از دیرکرد مطابات بخش خصوصی را جبران می‌کند.

لاهوتی در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی مطالبات خود را به صورت نقد دریافت می‌کنند؛ گفت:بخش دولتی الزامی به دریافت این اوراق قرضه ندارد و معمولا درآمد‌های دولت برای واریز به خزانه نقدی است که می‌توان با ارائه پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی را ملزم به دریافت این اوراق کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: