کد خبر: ۱۲۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - 24 March 2018
کارشناس امور اقتصادی گفت: فاینانس‌ خارجی یکی از راه‌های تأمین مالی در ابعاد کلان به حساب می‌آید که با توجه به منابع غنی در کشور ما می‌توان از این راهکار به خوبی استفاده کنیم.
 بانكداري ايراني ـکارشناس امور اقتصادی گفت: فاینانس‌ خارجی یکی از راه‌های تأمین مالی در ابعاد کلان به حساب می‌آید که با توجه به منابع غنی در کشور ما می‌توان از این راهکار به خوبی استفاده کنیم.

شاهرخ رضایی کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد علت اصلی بیکاری و رکود حاکم در کسب و کار ها، اظهار کرد: فاینانس‌ خارجی یکی از راه‌های تأمین مالی در ابعاد کلان به حساب می‌آید که با توجه به منابع غنی در کشور ما می‌توان از این راهکار به خوبی استفاده کنیم اما متأسفانه تا کنون آن طور که انتظار می‌رود از این روش بهره کافی برده نشده است.

رضایی با بیان اینکه فاینانس‌ها می‌تواند موجب رشد اقتصادی و رونق در کسب و کار‌ها شود افزود: اگر مدیری که برای انجام عملیات فاینانس‌ها انتخاب می‌شود بر مسائل اقتصادی آگاه و مشرف باشد، ریسک پذیری را به حداقل می‌رساند و همچنین  تعارض‌ها از میان می‌رود البته در این بخش  اکنون اختلاف نظر‌هایی میان وزارت صمت و وزارت اقتصاد وجود دارد.

کارشناس امور اقتصادی ادامه داد: اگر اقتصاد کشور با همین منوال مدیریت شود، قادر نیستیم به اهداف تعیین شده در افق ۱۴۰۴ برسیم. کشور‌های دیگر با شتاب بسیاری در حال توسعه هستند، اما ایران مدت زیادی است که نتایج مطلوبی را در زمینه اقتصادی نگرفته است.

وی اضافه کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از بخش‌های مهم و موثر در زمینه اقتصاد به حساب می‌آید که پویایی اقتصاد را برانگیخته‌تر می‌کند، اما در سال‌های اخیر خصوصی سازی به معنای واقعی رخ نداده و بیشتر شرکت‌ها به حالت "خصولتی" درآمدند.

رضایی مطرح کرد: لایحه سیاست‌های پولی مالی هم حدود ۱۰ سال است که مسکوت مانده و هیچ یک از این سیاست‌ها به مرحله اجرایی نرسیده است .

وی با بیان اینکه یکی از دلایل بیکاری و نبود شغل مناسب در کشور، رکود و کسادی کسب و کار هاست، بیان کرد: ضعف‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف تجمیع یافته و باعث شده است تا اکنون با معضلی بزرگ به نام "بیکاری" مواجه باشیم. آنچه که آمار‌های رسمی نشان داده، بیش از ۷ میلیون بیکار با تحصیلات عالی در کشور وجود دارد.

کارشناس امور اقتصادی گفت: متاسفانه بخش عظیمی از شاغلان هم از شغل خود رضایت ندارند چراکه فارغ از تخصص و استعداد خود در مشاغلی کاذب مشغول فعالیت  هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: