کد خبر: ۱۲۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - 24 March 2018
پورقاضی گفت:تعیین مالیات بخش تولید در بودجه ۹۷ مبنای درستی ندارد و پیش بینی می‌شود افزایش مالیات در سال ۹۷ تاثیر منفی بر تولید داشته باشد.
پورقاضی گفت:تعیین مالیات بخش تولید در بودجه ۹۷ مبنای درستی ندارد و پیش بینی می‌شود افزایش مالیات در سال ۹۷ تاثیر منفی بر تولید داشته باشد.

مهدی پور قاضی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات پیش روی تولید در کشور اظهار کرد: نیروی متخصص و انرژی ارزان قیمت در کشور منجر به افزایش تولید در کشور نشده است که به ضعف در مدیریت و محیط کسب و کار بر می گردد؛این امر سبب شده  تولیدات صنعتی ما از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با کالا‌های خارجی نباشد و خام فروشی افزایش یابد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کمرنگ شدن اثرات برجام در بخش تولید داخل بیان کرد:اوایل تصویب برجام روند مثبتی برای تولیدات صنعتی در کشور ایجاد شد که در ادامه با تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا عملا شرایط برای واحد‌های صنعتی  سخت‌تر از گذشته شده است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تاثیرات منفی تصدی گری دولت در اقتصاد ابراز کرد: ورود دولت به اقتصاد به بهانه حمایت از تولید تاثیرات مثبتی را به همراه نداشته است و دولت می‌تواند با کاهش تصدی گری و روی آوردن به سیاست گذاری در افزایش رشد اقتصاد نقش کلیدی را بازی کند.

پورقاضی در پایان با انتقاد از میزان مالیات تعیین شده برای بخش‌های تولیدی در بودجه سال ۹۷ گفت:معیار‌های تعیین مالیات در بودجه ۹۷ سلیقه‌ای است و مبنای درستی ندارد بنابراین پیش بینی می‌شود افزایش مالیات در سال ۹۷ تاثیرات منفی بر تولید و صنعت خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: