کد خبر: ۱۲۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 12 March 2018
مدیرعامل پیام رسان بومی سروش گفت: استقبال از پیام رسان‌های بومی با توجه به سابقه ورود این پیام رسان‌ها به بازار خوب بوده است.
 بانكداري ايراني ـ مدیرعامل پیام رسان بومی سروش گفت: استقبال از پیام رسان‌های بومی با توجه به سابقه ورود این پیام رسان‌ها به بازار خوب بوده است.

 پیام رسان بومی سروشسید جعفر خورشاد در گفت‌وگو با میزان، در خصوص شرایط و تسهیلاتی که دولت برای  پیام رسان‌های بومی در نظر گرفته است گفت: برای توسعه پیام رسان‌های بومی شورای فضای مجازی وام ۵ میلیارد تومانی مصوب کرده اند که در کنار آن فضای اختصاصی در دیتا سنتر شرکت زیرساخت و یک سهمی از پهنای باند پشت آن فضا را در اختیار پیام رسان‌های بومی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در شرایط فعلی به دنبال انجام مراحل اداری دریافت وام هستیم و در خصوص پهنای باند رقم‌های متعددی ذکر شده ولی احتمالا ۵۰ مگ از گزینه‌های دیگر قوی‌تر است.
 
مدیرعامل پیام‌رسان بومی سروش در توضیح مشکلات زیرساخت‌های مورد نیاز گفت: مشکلات زیرساختی به دو گروه زیرساخت‌های تخصصی و زیرساخت‌های نرم افزاری تقسیم می‌شوند، در زیرساخت‌های نرم افزاری یک بحث پیوسته است که مسئولان فنی در آن زحمت می‌کشند، ولی در مشکل زیرساخت سرور و نرم افزار بسته به حجم کاربر با مشکل مواجه می شویم، به طور مثال یک سرور برای تعداد مشخصی کاربر همزمان مشکلی ندارد، ولی با افزایش تعداد کاربر‌های همزمان ممکن است با اختلال رو به رو شود.

وی در ادامه به ارائه پیشنهاد‌هایی برای افزایش سهم پیام رسان‌های داخلی پرداخت و گفت: حمایت‌های واقعی از این حوزه باید صورت گیرد، در حال حاضر صحبت از این است که با تسهیلات ۵ میلیارد تومانی چه میزان از برنامه‌های ما جلو خواهد رفت، اگر متولیان سرویس‌های دولت الکترونیک، خدمات الکترونیک و تجارت الکترونیک خدماتی ارائه دهند که من به عنوان پیام رسان در فضا تجارت و ارائه خدمات فعال باشم بیشتر از ۵ میلیارد تومان می‌توانم کسب درآمد کنم.

خورشاد در پایان با اشاره به اینکه استقبال از پیامرسان‌های بومی با توجه به سابقه ورود این پیام رسانها به بازار خوب بوده است، خاطر نشان کرد: مشکلات زیرساختی از موضوعات دیگری است که به اکوسیستم فنی و فناوری اطلاعات مربوط است که در میان مشکلات فنی این مورد به نسبت سریع‌تر حل می‌شود، همچنین اگر مسئولان جایگزین پول و تسهیلات مالی سرور‌های مناسب در اختیار پیام رسان‌ها قرار دهند تاثیر بیشتری در حمایت از پیام رسان‌های بومی خواهد داشت.
برچسب ها: سروش ، پیام رسان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: