کد خبر: ۱۲۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 12 March 2018
راه اندازی فروشگاه‌ها عرضه کالا‌های ایرانی فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است که اگر به درستی اجرا و محصولات با کیفیت داخلی در آن‌ها عرضه شود می‌توان گوشه‌ای از بازار از دست رفته را باز پس گرفت.
 بانكداري ايراني ـ راه اندازی فروشگاه‌ها عرضه کالا‌های ایرانی فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است که اگر به درستی اجرا و محصولات با کیفیت داخلی در آن‌ها عرضه شود می‌توان گوشه‌ای از بازار از دست رفته را باز پس گرفت.

به گزارش  میزان، گشت و گذار در سطح شهر نشان می‌دهد اجناس خارجی در کشور جولان می‌دهند و بازار مصرفی داخل را غرق کرده اند و تولید داخلی را به گوشه عزلت رانده اند.

از طرفی بسیاری از کالا‌های با کیفیت تولید داخل نیز هستند که به اسم تولیدات خارجی به فروش می‌رسند و با معرفی بهترین اجناس داخلی به عنوان خارجی عملا برای کالای خارجی تبلیغ و برای تولیدات داخلی ضد تبلیغ می‌کنند که این اقدام آگاهانه و یا از سر ندانستن به دست فروشندگان داخلی صورت می‌گیرد.

از طرفی تولیدکنندگان داخلی از عدم حمایت، رکود و نرخ بالای تسهیلات گلایه دارند و به گفته فعالان اقتصادی بسیاری کارگاه‌های تولیدی تعطیل شدند و یا با نصف ظرفیت در حال فعالیت هستند؛ بنابراین برای بهبود اوضاع تولید داخل راهی جز حمایت از این بخش باقی نمی‌ماند، حال این حمایت می‌تواند از طریق دولت با پرداخت تسهیلات و مدیریت واردات باشد یا از طریق مصرف کنندگان داخلی که بیشتر به سمت استفاده از کالا‌های ایرانی بروند.

به تازگی برای معرفی و فروش کالا‌های ایرانی ایده جالبی از سوی اصناف شکل گرفته و آن هم راه اندازی فروشگاه‌هایی است که مختص فروش کالا‌های ایرانی است و جنس خارجی در آن‌ها به فروش نمی‌رسد که این واحد‌ها با تابلو‌هایی مشخص شدند.

راه اندازی ۱۰۰ فروشگاه عرضه پوشاک ایرانی و از طرفی راه اندازی ۱۰۰ فروشگاه عرضه کفش داخلی از اقدامات مناسبی است که از سوی اتاق اصناف صورت گرفت تا مرهمی بر زخم بخش تولید داخلی باشد.

با راه اندازی این فروشگاه‌ها و عرضه برند‌های ایرانی در آن‌ها مردم بیشتر با برند‌های داخلی آشنا شده و از طرفی فروشندگان نیز دیگر تولیدات داخلی را به اسم خارجی به مردم نمی‌فروشند.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برند‌سازی برای کالای ایرانی یکی از اهداف اتاق بود، افزود: برند‌سازی در حوزه پوشاک، صنایع‌چرم و چاب بسته‌بندی در حال پیگیری است.

وی گفت: عرضه پوشاک داخلی توسط اصناف در سه استان شروع شده و فروشگاه‌هایی که اقدام به این کار می‌کنند، به غیر از کالای ایرانی هیچ کالای دیگری را عرضه نمی‌کند.

هم اکنون راه اندازی این فروشگاه‌ها در ابتدا راه قرار دارد و اگر به درستی اجرا شود و محصولات با کیفیت داخلی در آن‌ها عرضه شود می‌توان گوشه‌ای از بازار از دست رفته را باز پس گرفت.

اما، نکته‌ای که در‌ این میان اهمیت زیادی دارد این است که تولیدکنندگان داخلی نیز باید به دنبال بالا بردن کیفیت خود باشند و از طرفی نیز قیمت تمام شده کالا‌های خود را کاهش دهند تا مصرف کنندگان با در نظر گرفتن این دو مقوله به سمت تولیدات داخلی بچرخند و این فرصتی طلایی است که تولیدکنندگان داخلی باید از آن به بهترین نحو استفاده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: