کد خبر: ۱۲۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 07 February 2018
به مناسبت ایام دهه فجر در مراسمی با حضور رییس اتاق تعاون ایران، از سه طرح سرشماری تعاونی‌ها، جواز فعالیت تعاونی‌ها و کتاب قوانین و مقررات بخش تعاون رونمایی شد.
بانكداري ايراني - به مناسبت ایام دهه فجر در مراسمی با حضور رییس اتاق تعاون ایران، از سه طرح سرشماری تعاونی‌ها، جواز فعالیت تعاونی‌ها و کتاب قوانین و مقررات بخش تعاون رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تیموری - معاون امور استان‌های اتاق تعاون ایران - در این مراسم اظهار کرد: برابر مواد ۴ و ۵ قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق‌های بازرگانی و تعاون موظفند اطلاعات جامعه آماری خود را کامل کرده و در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار بدهند.

وی افزود: با توجه به آنکه آمار دقیقی از تعداد تعاونی‌ها در سال‌های گذشته نبود، به همین دلیل طرح سرشماری‌ تعاونی‌ها را اجرا می‌کنیم و امیدواریم با استفاده از نتایج حاصله این طرح که با هماهنگی مرکز آمار صورت می‌گیرد، بانک اطلاعاتی خود را کامل و به‌روز کنیم و گزارش‌های دقیق‌تری از اشتغال و تولید بخش تعاون در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار بدهیم.

معاون امور استان‌های اتاق تعاون ایران از اجرای این طرح در ۱۵ اسفندماه خبر داد و گفت: همه تعاونی‌ها از ۱۵ اسفندماه امسال تا پایان خردادماه سال آینده به سایت اتاق تعاون مراجعه و ثبت نام می‌کنند. مبنای سرشماری خوداظهاری است و پس از آن افراد ما برای تکمیل اطلاعات‌ به تعاونی‌ها مراجعه می‌کنند.

تیموری گفت: مرحله اول سرشماری به صورت  اینترنتی و خوداظهاری است و مرحله دوم بعد از ثبت نام الکترونیکی ظرف یک ماه با مراجعه حضوری افراد ما به تعاونی‌ها انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که قبل از نیمه اول سال آینده بتوانیم آمارها را منتشر کنیم.

او با اشاره به رونمایی از کتاب قوانین و مقررات بخش تعاون گفت: در این کتاب آخرین قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به بخش تعاون را گردآوری کرده‌ایم. کتاب جامعی است و قبلا چنین اتفاقی نیفتاده بود و امیدواریم این کتاب مورد استفاده تعاونگران قرار بگیرد.

معاون امور استان‌های اتاق تعاون ایران در ادامه درباره طرح صدور گواهی‌ فعالیت تعاونی‌ها نیز گفت: تعاونی‌ها مثل صنوف دارای جواز کسب نبودند و بعضا مزاحمت‌هایی برایشان ایجاد می‌شد لذا به این فکر افتادیم که همچون اصناف برای آن‌ها شناسنامه‌ای ایجاد کنیم و بر اساس این طرح جواز فعالیت تعاونی‌ها را صادر کردیم.

وی گفت: این طرح موجب سازماندهی و یکپارچه‌سازی تعاونی‌ها می‌شود و چنانچه تعاونی نیاز به ادغام یا انحلال داشته باشد می‌توانیم در برنامه‌های آینده اتاق آن‌ را ببینیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: