کد خبر: ۱۲۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
سهامداران کنتورسازی برای فروش سهم خود باید به کارگزاری‌های عضو بورس تهران مراجعه کرده و دستور فروش و فرم تعهدنامه واگذاری سهام را تکمیل کنند. شرکت بورس گفته که هر کد حقیقی حداکثر تا ۳۰۰۰ سهم می‌تواند به فروش برساند.

بانكداري ايراني-سهامداران کنتورسازی برای فروش سهم خود باید به کارگزاری‌های عضو بورس تهران مراجعه کرده و دستور فروش و فرم تعهدنامه واگذاری سهام را تکمیل کنند. شرکت بورس گفته که هر کد حقیقی حداکثر تا ۳۰۰۰ سهم می‌تواند به فروش برساند.

به گزارش ایسنا، حدود دو سال پیش پس از برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت کنتورسازی، نماد معاملاتی این شرکت بازگشایی و رشد سریع قیمت سهام این شرکت آغاز شد. پس از حدود یک ماه، قیمت سهام کنتورسازی در مدت کوتاهی با ۶۴۰ درصد رشد به 7260 تومان رسید. این اتفاق به ‌دلیل انتشار شایعاتی درباره انعقاد یک قرارداد تجاری رخ داد که این خبر بعدها توسط سازمان بورس غیرواقعی تشخیص داده شد.

سازمان بورس نماد معاملاتی این شرکت را متوقف کرد و از مدیران کنتورسازی خواست در این‌باره گزارشی شفاف ارائه دهند. مدیران شرکت کنتورسازی‌ هم در پاسخ، از انعقاد یک قرارداد تجاری مهم با اتاق اصناف خبر دادند که انعقاد این قرارداد در صورت صحت، می‌توانست اثر زیادی در سود سهام کنتورسازی داشته باشد. با توجه به اطلاعات شرکت، کنتورسازی ایران در ۲۸ دیماه 1394 درآمد هر سهم سال مالی ۹۴ را با تعدیل مثبت ۴۳۳ درصدی سود در سامانه کدال منتشر کرد و بازرس و حسابرس قانونی این شرکت هم موضوع انعقاد این قرارداد را تایید کردند.

اما شش ‌ماه بعد، مشخص شد اطلاعات ارائه شده در صورت‌های مالی حسابرسی شده کنتورسازی صحت ندارد. جامعه حسابداران نیز به این نتیجه رسید که گزارش حسابرسی طبق استانداردهای حسابداری ارائه نشده و حسابرس موضع‌گیری لازم را در این‌باره انجام نداده است و پس از این اتفاق بود که افت قیمت سهام شرکت کنتورسازی و از دست رفتن سرمایه سهامداران فریب خورده آغاز شد و اعتراض‌هایی در این مورد شکل گرفت.

سهامداران فریب خورده‌ای که سرمایه خود را از دست رفته می‌بینند بارها در مقابل شرکت بورس تجمع کردند و سازمان بورس را عامل این فساد مالی دانستند. آن‌ها معتقد بودند  از آنجایی که سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر صورت‌های مالی این شرکت را تایید کرده پس باید مسئولیت ضرر سهامداران  را بر عهده بگیرد.

به تازگی شورای عالی بورس در نامه‌ای اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی، اشخاص حقیقی دارنده سهام شرکت کنتورسازی را داده و شرکت بورس نیز اعلام کرده از ۴ بهمن مرحله دوم خرید سهام کنتورسازی آغاز شده است.

روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران با اشاره به تجمع برخی سهامداران شرکت کنتورسازی  اعلام کرده که  با توجه به سابقه رفتار به گفته آن‌ها "هیجانی" تعدادی از سهامداران  شرکت کنتورسازی و به منظور حفظ  آرامش بیش از ۱۰۰ معامله‌گر شرکت‌های کارگزاری و تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران حقیقی حاضر در تالار، از ورود این افراد به تالار حافظ ممانعت به عمل آمد و ورود و خروج سایر افراد برای پیگیری فعالیتهای اداری با نظارت انتظامات در جریان است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران با اشاره به اقدامات انجام شده تاکید کرده که اخیرا مرحله دوم خرید سهام شرکت کنتورسازی از روز چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶ آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه به مدت شش روز کاری ادامه دارد. روابط عومی شرکت بورس گفته که سهامدارانی که تمایل به فروش سهام آکنتور دارند باید به کارگزاری های عضو بورس تهران در سراسر کشور مراجعه کرده و دستور فروش و فرم تعهد نامه واگذاری سهام را تکمیل کنند.

آنطور که اعلام شده  امکان فروش برای هر کد حقیقی حد اکثر تا ۳۰۰۰ سهم فراهم می باشد. آن طور که شرکت بورس اعلام کرده در مرحله اول خرید سهام آکنتور بیش از ۳ میلیون سهم خریداری شد که بیش از ۲۰۰۰ کد اقدام به فروش کردند و در نهایت ۱۴۲۶ سهامدار از ترکیب سهامداری این شرکت خارج شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: