کد خبر: ۱۲۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 23 January 2018
برای اعلام لیست اعضای «امید» نمی‌توان تاریخ و زمان دقیقی تعیین کرد. البته تعجیل در خصوص این مسئله بیشتر از سوی برخی از اعضای فراکسیون و همچنین بیرون از فراکسیون به عنوان یک مطالبه عمومی‌مطرح می‌شود.
بانكداري ايراني - روزنامه روزان در گفت وگویی با علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نوشت: برای اعلام لیست اعضای «امید» نمی‌توان تاریخ و زمان دقیقی تعیین کرد. البته تعجیل در خصوص این مسئله بیشتر از سوی برخی از اعضای فراکسیون و همچنین بیرون از فراکسیون به عنوان یک مطالبه عمومی‌مطرح می‌شود.

در ادامه این گفت وگو آمده است: علیرضا رحیمی ‌در گفت وگویی با «روزان» به سرنوشت لیست فراکسیون امید می‌پردازد؛ لیستی که بعد از گذشت چند ماه هنوز سرانجام آن مشخص نیست و این امکان و فرضیه مطرح است که شاید قرار نباشد که اساسا چنین لیستی تا پایان عمر مجلس دهم اعلام شود. رحیمی ‌در این خصوص به ما می‌گوید که «الان نمی‌توان تاریخ و زمان دقیقی برای این موضوع تعیین کرد. البته تعجیل در خصوص این مسئله بیشتر از سوی برخی از اعضای فراکسیون و همچنین بیرون از فراکسیون به عنوان یک مطالبه عمومی‌مطرح می‌شود.»

**صحبت‌ها درباره انتشار لیست اعضای فراکسیون امید همچنان ادامه دارد. سرنوشت این لیست به کجا ختم خواهد شد؟
موضوع اصلی درباره انتشار لیست اعضای فراکسیون امید آن است که ما تاکنون بنا به ملاحظات اخلاقی لیست را منتشر نکردیم. در واقع ما در این مسئله ملاحظه و رعایت حال همکاران را داشتیم. همچنین آقای دکتر عارف نیز در این مسئله بیشتر ملاحظه اخلاقی داشتند که لیست را منتشر نکردند. اصلا بحث این نبوده و نیست که لیست فراکسیون امید منتشر نشود. من اینجا نیز مجددا تاکید می‌کنم که لیست فراکسیون امید منتشر خواهد شد.

**شما در صحبت‌هایتان اشاره به این نکته داشتید که بنا به ملاحظات اخلاقی لیست اعضای فراکسیون را تاکنون منتشر نکرده‌اید. با این حساب انتشار این لیست در آینده نقض‌کننده این مسئله می‌شود. 
آن زمانی که لیست منتشر شود بحث و اصل ایجاد و اجرای شفافیت در مسائل است. به تعبیری باید گفت که ما برای شفاف سازی‌ها در فراکسیون ملزم به انتشار لیست اعضای فراکسیون خواهیم بود. البته در این میان برای آنکه حقی از کسی ضایع نشود و دوستان بعدا اعتراض و انتقادی مبنی بر آنکه ما عضو فراکسیون امید بودیم ولی اسم ما را قید نکردید، چون این مسئله می‌تواند تبعاتی برای این دوستان در حوزه‌های انتخابیه داشته باشد، لذا موضوع انتشار اسامی‌کمی‌ با تاخیر مواجه شده و مکانیسم آن در هیات رئیسه عقب افتاده است. 

**آیا موضوع دیگری نیز در خصوص تاخیر در انتشار لیست اعضای فراکسیون مطرح بوده است؟
خیر. همان‌طور که گفتم علت اصلی آن ملاحظات اخلاقی بوده است تا حقی از کسی ضایع نشود.

**فارغ از بحث ملاحظات اخلاقی، در خصوص انتشار لیست اعضای فراکسیون امید، فکر می‌کنید که درایت سیاسی و مطالبات عمومی‌از فراکسیون امید، چه راهکاری را پیش پای فراکسیون امید در این مسئله قرار می‌دهد؟
مطالبات بیرونی از فراکسیون امید، این است که لیست اعضا هرچه زودتر منتشر شود. همچنین در داخل فراکسیون نیز بخشی از دوستان فشار می‌آورند که لیست هر چه زودتر به صورت علنی اعلام شود. هیات رییسه فراکسیون نیز تصمیم قطعی خود را برای انتشار این لیست مدنظر قرار داده است ولی هنوز زمان دقیقی برای انتشار این لیست مشخص نشده است.

**حدودا چند ماه پیش آقای عارف رئیس فراکسیون اعلام کردند که به‌زودی لیست اعضا منتشر می‌شود. شما در توضیحات روز گذشته خودتان نیز گفتید که تاکنون در مصاحبه‌های مختلفی با رسانه‌ها چندبار اعلام کردید که این لیست به‌زودی منتظر خواهد شد. منظور و معنای «به‌زودی» دقیقا چه زمانی است؟
الان نمی‌توان تاریخ و زمان دقیقی برای این موضوع تعیین کرد. البته تعجیل در خصوص این مسئله بیشتر از سوی برخی از اعضای فراکسیون و همچنین بیرون از فراکسیون به‌عنوان یک مطالبه عمومی ‌مطرح می‌شود.

**آقای هاشم‌زایی یکی از اعضای فراکسیون امید نیز بعد از اظهارات آقای عارف در مصاحبه‌ای اعلام کردند که صحبت یا توصیه‌ای در خصوص نحوه انتشار لیست فراکسیون با هیات رئیسه صورت نگرفته است. این موضوع انتشار لیست اعضای فراکسیون اکنون در چه وضعیتی قرار دارد و مباحث به چه صورتی در فراکسیون دنبال می‌شود؟
این مباحث در درون هیات رئیسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. البته در مجمع طی چند نوبت از سوی اعضای فراکسیون مطرح و مورد مطالبه قرار گرفته است و در جلسه هیات رئیسه طی دو نوبت مورد بررسی و بحث قرار گرفت که این لیست منتشر شود.

*منبع: روزنامه روزان؛ 1396،11،3
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: