کد خبر: ۱۲۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 18 January 2018
گمرک جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی سامانه برخط ثبت کد گوشی های مسافری (رجیستری) را راه اندازی کرد و از اعطای معافیت 80 دلاری به تلفن همراه مسافران ورودی خبر داد.
 بانكداري ايراني - گمرک جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی سامانه برخط ثبت کد گوشی های مسافری (رجیستری) را راه اندازی کرد و از اعطای معافیت 80 دلاری به تلفن همراه مسافران ورودی خبر داد.

به گزارش ایرنا، سامانه برخط ثبت گوشی های مسافری با هدف دسترسی آسان مسافران و امکان خوداظهاری برای گوشی های مسافری از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شد.

به گزارش چهارشنبه پیام رسان گمرک جمهوری اسلامی ایران، در بخشنامه‌ای به گمرک های مستقر در فرودگاه‌های کشور، مهلت و شیوه ثبت «آی.ام.یی.آی» تلفن همراه مسافران ورودی در سامانه گمرک ابلاغ شد.

همه مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف 10روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت آی.ام.یی.آی تلفن همراه خود در سامانه http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام کنند.
مسافران باید از طریق این سامانه با احتساب 80 دلار معافیت، حقوق و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مابقی ارزش گمرکی یک دستگاه تلفن همراه برای هر مسافر (حسب ارزش‌های گمرکی مندرج در سامانه) را وفق مقررات مسافری بپردازند.

نشانی اینترنتی http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister برای ثبت آی.ام.یی.ال تلفن همراه راه‌اندازی شده است و لینک و دستورالعمل اجرایی آن روی درگاه گمرک وجود دارد. 
در صورت درخواست مسافر برای انجام این عملیات هنگام ورود به گمرک باید از طریق این لینک نسبت به انجام فرآیند ثبت رجیستری اقدام کند.

باید مراتب بالا به طریق مقتضی با نصب بنر، تابلو و توزیع بروشور به مسافران ورودی و خروجی اطلاع‌رسانی و مقرر شود نسبت به اعلام مراتب به شرکت‌های هواپیمایی برای اطلاع‌رسانی به مسافران به طریق مقتضی اقدام شود.

برای دسترسی آسان تر به سامانه برخط ثبت گوشی های مسافری و استعلام شماره آی.ام.یی.آی گوشی های تلفن همراه وارداتی باید از Google Chrome استفاده کرد. 
لینک ورود به این سامانه ها در تارنمای گمرک جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده است .

از حدود 2ماه پیش طرح ثبت کد گوشی های مسافری با همکاری گمرک و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملیاتی شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: