کد خبر: ۱۲۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره ابلاغ هیات دولت درباره کاهش تعرفه واردات فولاد گفت: از دولت می خواهیم این تصمیم ناصحیح را اصلاح کند و تعرفه ناچیز 20 درصدی صنعت فولاد را به حالت تعادل قبلی بازگرداند.
بانكداري ايراني - رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره ابلاغ هیات دولت درباره کاهش تعرفه واردات فولاد گفت: از دولت می خواهیم این تصمیم ناصحیح را اصلاح کند و تعرفه ناچیز 20 درصدی صنعت فولاد را به حالت تعادل قبلی بازگرداند.

به گزارش یکشنبه تارنمای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، «محمود اسلامیان» یادآوری کرد: میانگین تعرفه فولاد در سال گذشته حدودا 20 درصد بوده است که در مقایسه با میانگین تعرفه 45 درصدی صنعت خودرو و اکثر صنایع تکمیلی فولاد که از تعرفه های بالای 40 درصد استفاده می کنند،برای فولاد معقول و کارشناسی شده بود.

اسلامیان افزود: بر اساس نتایج مطالعات بین المللی به ازای یک اشتغال مستقیم در صنعت فولاد دستکم 25 اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود. 
به گفته وی، اهمیت این صنعت آنچنان است که اتحادیه اروپا جریمه هایی برای صادرات برخی کشورها به این اتحادیه مقرر کرده که سهم فولاد ایران 57 یورو جریمه به ازای هر تن است.

اسلامیان ادامه داد: در دولت های گذشته اتفاقاتی در صنعت فولاد افتاده که از جمله آن چند برابر شدن نیروی انسانی در واحدهای فولادی بزرگ و همچنین صدور مجوزهای بی رویه و ساخت واحدهایی با ظرفیت پایین و غیر اقتصادی است و به همین دللیل با وجود قیمت های جهانی به نسبت مناسب، بیشتر واحدهای فولادساز و نوردی با کمتر از نصف ظرفیت خود کار می کنند و تعدادی از این واحدها تعطیل شده اند.
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران رشد نامتناسب نرخ ارز با تورم را از مسائل مهم صنعت فولاد کشور دانست که موجب می شود صنعت فولاد به حمایت تعرفه ای نیازمند باشد. 
به گزارش ایرنا، بیست و نهم آبان ماه رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از صادرات چهار میلیون و 700 هزار تنی فولاد در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این صنعت برای به دست آوردن رکورد هشت میلیون تنی صادرات تا پایان سال خیز برداشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: