کد خبر: ۱۱۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 27 November 2017
آستارا، دروازه دستیابی به بازار های جهانی است، به همین منظور فعالیت این گمرک 24 ساعته شده و خطوط آهن برای تقویت حمل و نقل این مرز، ریل گذاری شده است.
بانكداري ايراني -  ناظر گمرکات استان گیلان گفت: آستارا، دروازه دستیابی به بازار های جهانی است، به همین منظور فعالیت این گمرک 24 ساعته شده و خطوط آهن برای تقویت حمل و نقل این مرز، ریل گذاری شده است.

محمد شهبازی ناظر گمرکات استان گیلان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با کار شبانه روزی گمرک آستارا اظهار کرد: 24 ساعته کردن این مرز، مزیت های بسیاری را به وجود می آورد و تجار در هر ساعت از شبانه و روز می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ همچنین فرصت های تجاری را افزایش و هزینه های مالی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: افزایش ساعت فعالیت مرز موجب افزایش فرصت های تجاری و به دنبال آن ایجاد رونق در تجارت برای هر دو کشور می شود و علاوه بر این توافق ریل آستارا- آرستارا هم فرصت های بیشتری را در معاملات تجار ایجاد می کند و مزیت افزایش ساعت مرز به واسطه این ریل دوچندان می شود.

ناظرگمرکات استان گیلان تصریح کرد: تعداد نیروی موجود در دستگاه گمرکات برای اجرای این طرح کافی است و در مجموع دولت، سیاستی مبنی بر استخدام نیرو ندارد.

شهبازی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و جذب نیرو به واسطه رونق تجاری حاصل می شود و با بهبود تجارت، بخش خصوصی هم فعالیت خود را گسترده تر کرده که نتیجه آن ایجاد اشتغال خواهد بود.

ناظر گمرکات استان گیلان  افزود: عملیات ریلی گذاری راه آهن بین المللی آستارا-آستارا، یکی از مهمترین اقداماتی بود که برای گسترش روابط تجاری انجام شد و  خوشبختانه بخش زیادی از موانع آن برطرف شده است.

 وی معتقد است، ریل آستارا- آستارا و اتصال به خطوط رشت برای ایران منافع ترانزیتی به همراه دارد و علاوه بر این موضوع از طریق این ریل به شبه قاره هند و بازار های حوزه خلیج فارس و دریای خزر متصل خواهیم شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: