کد خبر: ۱۱۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 28 October 2017
چیزی که باعث محبوبیت اینستاگرام یا تلگرام در ایران شده است، ۱۰ درصد به دلیل توان فنی و محصول مناسب در زمان مناسب و ۹۰ درصد مابقی به دلیل گردش آزاد اطلاعات و عدم محدودیت‌ها برای انواع داخلی این قبیل سرویس‌ها است.

بانكداري ايراني - بنیانگذار یک شبکه‌ اجتماعی ایرانی که به پایان عمرش رسیده، می‌گوید: در ایران هیچ شبکه اجتماعی بومی از پیام‌رسان گرفته تا انواع سنتی یا اشتراک تصویر هرگز با این تفکر محدود حاکم در خصوص محتوا شکل نخواهد گرفت.

محمدجواد شکوری‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد نسبت به نحوه برخورد با شبکه‌های اجتماعی بومی در مقایسه با شبکه‌های خارجی گفت: من اگر سرویس جدیدی راه‌اندازی کنم حتما دفتر شرکت سرویس خود را در خارج از مرزهای این کشور قرار خواهم داد چراکه به سرویس‌های بیرون از مرزها احترام بیشتری گذاشته می‌شود، از ایشان شکایت نمی‌شود، در صدا و سیما تبلیغ می‌شوند و هزاران نکته مثبت دیگر که اینجا مجال آن نیست.

بنیانگذار سایت‌های کلوب، آپارات، فیلیمو، میهن‌بلاگ و چندین سرویس اینترنتی دیگر درباره مطلبی که اخیرا در وبلاگش در رابطه با تعطیلی سرویس «کلوب» منتشر شده، با اعتقاد به اینکه مرگ کلوب دات کام مرگ یک جریان بومی شبکه اجتماعی است نه یک سرویس قدیمی، بیان کرد: چیزی که باعث محبوبیت اینستاگرام یا تلگرام در ایران شده است، ۱۰ درصد به دلیل توان فنی و محصول مناسب در زمان مناسب و ۹۰ درصد مابقی به دلیل گردش آزاد اطلاعات و عدم محدودیت‌ها برای انواع داخلی این قبیل سرویس‌ها است.

وی با بیان اینکه انصافا رویکرد وزارت ارتباطات در سال‌های گذشته و امروز رویکرد صحیحی است، ادامه داد: مشکل اینجاست که وزارت ارتباطات یکی از چند قطعه پازل لازم برای ایجاد سرویس‌های بومی فراگیر و موفق است و به تنهایی نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر بازار داشته باشد. در برنامه‌های صدا و سیمای ملی کشور، به راحتی کانال‌های تلگرام و اینستاگرام خود را معرفی می‌کنند و وقتی به معرفی کانال داخلی فلان برنامه می‌رسد، برای تهیه کننده یا مجری نامه می‌رود که چرا اسم این شبکه را آوردی؛ این‌ها نشان دهنده تنگ نظری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: