کد خبر: ۱۱۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - 27 October 2017
وزیر امور خارجه هند در دیدار با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا از روابط کشورش با ایران دفاع کرد.

بانكداري ايراني - وزیر امور خارجه هند در دیدار با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا از روابط کشورش با ایران دفاع کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری گالف تایمز، سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند در دیدار با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا از روابط کشورش با ایران دفاع کرد.

ایران سال هاست یکی از تامین کنندگان اصلی نفت هند است و فروش نفت ایران به هند حتی در دوران تحریم های غرب نیز متوقف نشده است. در طی سال های اخیر، ایران و هند همکاری هایی در زمینه برخی پروژه های زیرساختی کلیدی را نیز آغاز کرده اند.

دهلی نو تلاش می کند هر چه سریعتر طرح توسعه بندر استراتژیک چابهار در سواحل ایران را به نتیجه برساند تا از این طریق بتواند ارتباطات تجاری خود با کشورهای آسیای میان هو افغانستان را تقویت نماید، اما موضع سختگیرانه دولت ترامپ در قبال ایران، نگرانی های جدیدی را در مورد آینده این پروژه مهم ایجاد کرده است.

اما به رغم این نگرانی ها، رکس تیلرسون در دیدار با همتای هندی خود موضع متناقضی در خصوص روابط هند با ایران اتخاذ کرد و گفت، آمریکا مانع از روابط تجاری مشروعی که کشورها با ایران دارند نخواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «هدف ما آسیب زدن به مردم ایران و مداخله در فعالیت های تجاری مشروعی که (ایران) با دیگر شرکت های تجاری از اروپا و هند دارد یا مختل نمودن توافقات پابرجا یا ترویج توسعه اقتصادی و فعالیتی که به نفع دوستان و متحدان ماست نیست.» وی گفت، مخالفت ما با حکومت ایران و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.
برچسب ها: رکس تیلرسون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: