کد خبر: ۱۱۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 09 October 2017
بانكداري ايراني - بانک مرکزی و شاپرک با هدف کاهش هزینه های بانک ها، تصمیمات جدید و مهمی برای 12 شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" 4 شرکت بورسی گرفته اند اما به رغم گذشت چند روز، هنوز این تصمیم علنی نشده است.
 بانكداري ايراني -بانک مرکزی و شاپرک با هدف کاهش هزینه های بانک ها، تصمیمات جدید و مهمی برای 12 شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" 4 شرکت بورسی گرفته اند اما به رغم گذشت چند روز، هنوز این تصمیم علنی نشده است.

به گزارش بانكداري ايراني ، در حالی سهام شرکت های پرداخت طی ماه های اخیر با اقبال بازار سرمایه روبرو شده اند که اخیرا" بانک مرکزی تصمیمات جدیدی برای 12 شرکت این این گروه مخصوصا 4 شرکت حاضر در بورس کارت اعتباری ایران کیش، آپ، به پرداخت و تجارت الکترونیک پارسیان اتخاذ کرده اما به رغم اعلام هفته گذشته این تصمیم به شاپرک و شرکت های مرتبط ، هنوز علنی نشده است.

براساس این گزارش، از قرار معلوم بانک مرکزی در نامه ایی به شاپرک ، از برنامه استقرار نظام جدید کارمزد برای شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت خبر می دهد و شاپرک هم همین نامه را به PSP ها ارسال می کند ولی تاکنون این موضوع به بورس و سهامداران اعلام نشده اما با انتشار این نامه باید منتظر روشن شدن جزییات و واکنش شرکت ها و مواضع سازمان بورس بود.

در این نامه که با امضاء محسن قادری مدیرعامل شاپرک به شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت ارسال شده به نامه بانک مرکزی و جلسه 3 مهر با مدیران عامل اشاره و اعلام شده یکی از چالش های پیش روی نظام پرداخت ، کارمزد خدمات و هزینه بالای تراکنش شبکه پرداخت بوده و با توجه به هزینه های مترتب به بانک ها ، اقداماتی برای اصلاح ساختار و نظام جدید کارمزد با هدف کاهش هزینه های بانک ها در حال انجام است.

بنابراین لازم است شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" شرکت های حاضر در بورس ، تهمیدات و پیش بینی های لازم را در صورت های مالی لحاظ کنند.

اصل نامه شاپرک به شرکت های PSP ها 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: