کد خبر: ۱۱۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 16 September 2017
بانكداري ايراني ـ نزدیک به یک سال و نیم از ابلاغ طرح پرداخت وام ازدواج به جوانان می گذرد اما اعتراض جوانان از عدم دریافت وام و سردواندن آنها توسط بانک‌ها سبب شد تا بانک مرکزی ضرب‌الاجل اعلام کند و در نهایت 10 بانک عامل و یک صندوق قرض الحسنه با بانک مرکزی تفاهم نامه امضا کرده و برای هر یک از آن‌ها سهمیه در نظر گرفته شد.
 بانكداري ايراني ـنزدیک به یک سال و نیم  از ابلاغ طرح پرداخت وام ازدواج به جوانان می گذرد اما اعتراض جوانان از عدم دریافت وام و سردواندن آنها توسط بانک‌ها سبب شد تا بانک مرکزی ضرب‌الاجل اعلام کند و در نهایت  10 بانک عامل و یک صندوق قرض الحسنه با بانک مرکزی تفاهم نامه امضا کرده  و برای هر یک از آن‌ها سهمیه در نظر گرفته شد. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، برخی از  بانک‌هایی که برای اعطای وام انتخاب شده اند همان‌هایی هستند که در پرداخت وام تعلل کرده و نتوانستند عملکرد خوبی در این زمینه ارائه کنند تا جایی که طبق آخرین آمار بانک مرکزی بیش از  550 هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج قراردارند.

این امار درحالی منتشر شده است که  طبق امار مرکز امار که در سال 95 منتشر شده است در ایران بصورت میانگین ماهنه حدود 45 هزار  مورد ازدواج ثبت می شود و با وجود صف 500 هزاری متقاضی وام ازدواج باید گفت که بانکها حدود یازده  ماه از جامع ازدواج ایران عقب مانده است و باید فکری برای ان می کردند . 

هرچند در لیست مذکور بانکهایی ماد ملی بهترین عملکرد را در این زمینه داشتند اما هستند بانکهایی که بسیار ضعیف در این زمینه عمل کرده اند . بر اساس این گزارش ، بانک مرکزی در این طرح تلاش می‌کند با کمک بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران، ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون و صندوق قرض الحسنه پارسیان و با ابلاغ سهمیه های مربوط به هر بانک، صف دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برساند.

 بر این اساس، بانک مرکزی در راستای اجرای بد «ج» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ موضوع اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تلاش می‌کند تمام متقاضیان وام ازدواج که قبل از سال ۱۳۹۵ در سامانه قرض الحسنه ازدواج ثبت نام کرده اند بتوانند وام خود را دریافت کنند.  این کار با اولویت پرداخت تسهیلات به مناطق محروم و به ترتیب ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج انجام می شود.

آمار ازدواج در یکی از ماه های سال 95  بصورت نمونه اماری

 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: