کد خبر: ۱۱۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 26 August 2017
بانكداري ايراني -بانك مركزي چندي پيش اعلام كرده بود كه با آغاز طرح ضربتي وام ازدواج و بسيج كردن 11 بانك در اين طرح، صف وام ازدواج در شهريور سال جاری از بين خواهد رفت اما تا پايان ماه جاري (مرداد 96) بيش از 350 هزار نفر همچنان در صف انتظار دريافت وام ازدواج قرار داشته و قطعا طی یک ماه باقیمانده این صف از بین نخواهد رفت.
 بانكداري ايراني - بانك مركزي چندي پيش اعلام كرده بود كه با آغاز طرح ضربتي وام ازدواج و بسيج كردن 11 بانك در اين طرح، صف وام ازدواج در شهريور سال جاری  از بين خواهد رفت اما  تا پايان ماه جاري (مرداد 96) بيش از 350 هزار نفر همچنان در صف انتظار دريافت وام ازدواج قرار داشته و قطعا طی یک ماه باقیمانده  این صف از بین نخواهد رفت. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، در مهرماه سال 1395 اعلام شد كه  تعداد 697 هزار نفر متقاضی در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند که از این تعداد 342.790 نفر از در مرحله تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد جهت اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند. 

در ابتداي سال جاري نيز اعلام شده كه بيش از 500 هزار نفر در صف دريافت وام ازدواج قرار دارند كه بر اين اساس بانك مركزي در تيرماه سال جاري از راه اندازي طرح ضربت خبر داد و اعلام كرد  كه بر اساس توافق انجام شده بین بانک مرکزی و ١١ بانک قرار بر این شده تا از ابتدای مرداد تا پایان شهریور ماه حدود ٥٠٠ هزار فقره تسهیلات ازدواج به منظور کاهش صف متقاضیان در انتظار پرداخت قرار گیرد.

براين اساس اخير اعلام شده است كه بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره وام ازدواج توسط ۱۱ بانک عامل، ظرف مدت ۲۴ روز کاری از اجرای طرح ضربتی بانک مرکزی به متقاضیان پرداخت شده است. این در حالی است که قبل از اجرای طرح ضربتی وام ازدواج، ماهانه حداکثر ۸۰ هزار فقره وام ازدواج به واسطه تمام بانک های عامل پرداخت می شد.  

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ، صف وام ازدواج در روز اول طرح ضربتی در حدود ۵۱۰ هزار نفر بوده  و با همکاری مناسب بانک های عامل طرح ضربتی، خوشبختانه این صف اکنون به کمتر از ۳۵۰ هزار نفر رسیده است و در صورتی که افراد ثبت نامی به شعب تعیین شده مراجعه کنند، قطعاً این صف به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

در ابتداي سال بانك مركزي مدعي شده بود كه تا شهرويرو ماه امسال صف  متقاضيان وام ازدواج را از بين خواهد بود اما با توجه به  صف هاي موجود و ورود افراد مزدوج جديد  بانكها قطعا  نمي توانند اين صف را صفر كرده و همچنان برخي از جوانان از دريافت وام ازدواج در اسرع وقت محروم خواهند بود. 

گفتنی است، بانک مرکزی با هدف کاهش صف دریافت کنندگان وام ازدواج با همکاری ۱۱ بانک ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان، طرح  ضربتی اعطای این وام را از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه در دست اجرا دارد. با اجرای این طرح تعداد افراد در صف به حداقل ممکن کاهش می یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: