کد خبر: ۱۰۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد هم چند ساعتی است که به کار خود پایان داد و تقویم را ورق می زند تا به برگزاری هجدهمین دوره خود برسد اما در این مسیر ایام، چه تفاوتی در کیفیت برگزاری این نمایشگاه رخ می دهد؟
 هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد هم چند ساعتی است که به کار خود پایان داد و تقویم را ورق می زند تا به برگزاری هجدهمین دوره خود برسد اما در این مسیر ایام، چه تفاوتی در کیفیت برگزاری این نمایشگاه رخ می دهد؟

به گزارش میزان، هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد با حضور اکثر شرکتهای خودروساز داخلی از سایپا و پارس خودرو گرفته تا مدیران خودرو، کرمان موتور، کارمانیا، گروه بهمن، سایپا دیزل، ماموت و ... تا شرکتهای واردکننده خودرو از جمله میتسوبیشی، رنو، سانگ یانگ، ام جی و ... در نمایشگاه حضوری فعال و پرشور داشتند اما در کنار این استقبال گسترده در حضور برندهای خودرویی و بازدیدکنندگان، نمایشگاهی با امکانات بسیار ضعیف رفاهی و خدماتی برگزار شد.

هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد گرچه به غیر از ایران خودرو میزبان اکثر خودرویی های فعال بازار بود اما به دلیل نداشتن کمترین امکانات رفاهی و خدماتی، هم شرکتهای زیادی را ناراضی کرد و هم بازدیدکنندگان بیشماری را دلخور به خانه ها برگرداند.

در این بر خلاف انتظار نه اتاق و امکاناتی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود تا این رویداد بزرگ خودرویی کشور را به نحو احسن بتوانند پوشش بدهند و نه می توانستید در آن گرمای مرداد مشهد، دستگاه آبسرد کن و حتی بوفه مناسبی که غرفه داران و بازدیدکنندگان بتوانند برخی اقلام مورد نیاز خود را از انجا خریداری کنند وجود داشت.

برخورد نامتعارف برخی مامورین اجرایی این نمایشگاه هم که به مانند هر سال نقل محافل بود و عجیب هم هست که چرا به گوش مسئولین برگزارکننده نمایشگاه نمی رسد.

در کنار این نقاط ضعف حتی کمترین اطلاع رسانی در مورد رونمایی ها، تعداد غرفه ها و برنامه های ویژه نمایشگاه از طریق بروشور، کاتولوگ و ... به خبرنگاران و بازدیدکنندگان ارائه نمی شد و به طور قطع می توان گفت اصلا مسئولین این نمایشگاه باخبر نبودند چه تعداد خبرنگار از کدام رسانه ها در این نمایشگاه حضور دارند و اخبار مربوط به یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو کشور را پوشش می دهند.

پراکندگی زیاد غرفه ها در فضای باز نمایشگاه هم خود باعث سردرگمی بازدیدکنندگان و حتی مدیرانی که برای دیدن غرفه های شرکتهای رغیب خود به مشهد آمده بودند می شد و جالب ماجرا اینجا بود که برخی غرفه های فروش سوغاتی و ... در میان غرفه های شرکتهای خودرویی بودند و بدون هیچ تفکیکی شما می توانستید ضمن بازدید از خودروهای تجاری و سنگین، حلوا شکری مرغوب، عسل طبیعی و زرشک خریداری کنید.

نمایشگاه پرپتانسیل و بزرگ مشهد شاید نیاز به یک بازنگری در نحوه برگزاری داشته باشد تا به جای تکرار مکررات ضعف های قبلی، یک مسیر رو به رشد را طی کند و حداقل در سطح کشور جزو نمایشگاه های خوب باقی بماند.

شاید برای این مهم بد نباشد برخی از مسئولین برگزارکننده نمایشگاه خودرو در ایران چند نمایشگاه بین المللی را هم از نزدیک ببینند تا متوجه تفاوت در اجرا و نقاط ضعف خود بشوند، آنوقت است که قطعا با وسواس بیشتری نام بین المللی را به اسم نمایشگاه هر ساله خود ضمیمه می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: