کد خبر: ۱۰۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
از آنجاییکه بازارهای موازی همچون مسکن و دلار در سال گذشته کششِ سرمایه‌گذاری را نداشتند، بیش از 96 درصد تسهیلات پرداختی در جهت بازیابی صنایع، مصرف شد .
رئیس سازمان صنعت و معدن گفت: از آنجاییکه بازارهای موازی همچون مسکن و دلار در سال گذشته کششِ سرمایه‌گذاری را نداشتند، بیش از 96 درصد تسهیلات پرداختی در جهت بازیابی صنایع، مصرف شد .


حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفتگو  باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با دریافت تسهیلات و کمک به صنایع در سال گذشته، گفت: در ابتدا یک سهمیه 400 میلیارد تومانی برای استان گلستان تعیین شده بود اما در نهایت حدود 470 میلیارد به صنایع این استان پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: در صورتیکه واحد صنعتی وامی را دریافت کرده و این تسهیلات را در کارهای دیگر و یا تنها برای پرداخت بدهی های خود صرف کرده باشد،  طبق قانون با آن مقابله خواهد شد.

قوانلو تصریح کرد: خوشبختانه از آنجاییکه بازارهای موازی همچون مسکن و دلار در سال گذشته کششِ سرمایه‌گذاری را نداشتند، بیش از 96 درصد تسهیلات پرداختی در جهت بازیابی صنایع مصرف شد و سوء استفاده ای در این مورد رُخ نداده است.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت گلستان اذعان داشت: اگر تسهیلات 16 هزار میلیاردی دولت صرف صنایع نشده  ، پس رشد 11 درصدی که هم مرکز آمار و هم بانک مرکزی اعلام کردند، از کجا آمده است.

حسینقلی قوانلو با اشاره به نقش مهم تسهیلات در رونق صنایع تاکید کرد: با توجه به سود 18 درصدی این تسهیلات، خیلی از منتقدان معتقدند که کسی برای دریافت آن ‌اقدام نمی‌کند اما همانطور که شاهد بودیم، صاحبان صنایع از دریافت این وام ها استقبال خوبی داشتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: