کد خبر: ۱۰۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 10 August 2017
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که برنامه وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم کلی است و ایده‌آل است گفت: مهم این است که بتواند مکانیزم رسیدن و تحقق این برنامه را اجرا کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که برنامه وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم کلی است و ایده‌آل است گفت: مهم این است که بتواند مکانیزم رسیدن و تحقق این برنامه را اجرا کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران پویا، اسدالله قره‌باغی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در مورد برنامه پیشنهادی حبیب‌الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو گفت: به طور کلی برنامه‌هایی که از سوی وزرای پیشنهادی ارائه می‌شود و در گذشته نیز اینگونه بوده است عمدتاً ایده‌آل‌ها را بیان می‌کنند و از واقعیت‌ها دور هستند و برای اخذ رای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شوند.

وی با بیان این که قرار نیست براساس این برنامه‌ها به وزیری رای اعتماد داده شود، گفت: اگر اینگونه بود که براساس برنامه‌های پیشنهادی به وزیری رای اعتماد داده شود دیگر حضور وزیر در روز رای اعتماد و بحث مخالفین و موافقین به آن احتیاجی نبود چرا که همه برنامه‌ها شرایط ایده‌آل را بیان می‌کنند اما نکته مهم که باید وزیر پیشنهادی بتواند از خود دفاع کند این است که با چه شرایطی می‌خواهد که برنامه‌های خود را تحقق بخشد و با چه مکانیزمی آن را انجام می‌دهد.

قره‌باغی با بیان این که وزیر پیشنهادی نیرو ناآشنا با این وزارتخانه نیست، تصریح کرد: اما چالش‌های این وزارتخانه بسیار زیاد است و باید بتواند مکانیزم‌های اجرایی شدن اهداف بیان شده در برنامه را در روز رای اعتماد بیان کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که برنامه‌های کلی و سندهای بالادستی کم نداریم، خاطر نشان کرد: افراد متخصص در حوزه وزارتخانه نیرو هم بسیار زیاداند اما، این که چگونه وزیر پیشنهادی برای به ثمر رسیدن اهداف می‌خواهد تامین مالی کند بسیار مهم است.

وی با بیان این که یکی از وزارتخانه‌های پر چالش وزارتخانه نیرو است، گفت: مثلا در بحث آب اکنون با چالش جدی روبرو هستیم و اگر غفلت کنیم حتماً در آینده با بحران‌هایی مواجه خواهیم شد و به عنوان نمونه اکنون در بحث آبرسانی رود کارون نمایندگان خوزستان اعتراضاتی دارند همانگونه که نمایندگان استان‌های شمالی در مورد انتقال آب خزر به استان سمنان اعتراضاتی دارند که وزیر آینده نیرو باید بتواند این بحران‌ها را به خوبی مدیریت کند.
برچسب ها: کمیسیون انرژی ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: