کد خبر: ۱۰۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 02 August 2017
نماینده مردم کبودر‌آهنگ در مجلس از تقدیم طرح تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه به هیئت‌رئیسه مجلس پس از پایان تعطیلات تابستانی پارلمان خبر داد.

نماینده مردم کبودر‌آهنگ در مجلس از تقدیم طرح تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه به هیئت‌رئیسه مجلس پس از پایان تعطیلات تابستانی پارلمان خبر داد.

محمد‌علی پور‌مختار نماینده مردم کبودر‌آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از تدوین طرح تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف در مجلس خبر داد و گفت: این طرح پس از تعطیلات مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از سازمان اوقات بیش از 18 امضا دارد، افزود: قرار است پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، نسبت به جمع‌آوری بیشتر امضاها اقدام شود و با توجه به فضا و نظر نمایندگان در این مورد، امکان افزایش تعداد امضاهای این  طرح به 100 امضا وجود دارد.

نماینده مردم کبودر‌آهنگ در مجلس به تذکر کتبی به سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تأکید کرد: تذکر بنده و محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در صحن علنی مجلس به وزیر ارشاد مبنی بر نظارت دقیق بر مدیریت سازمان اوقاف و همچنین بر در‌آمدها و هزینه‌کرد، نحوه مدیریت موقوفات و همچنین رسیدگی به نارضایتی عمومی مردم قرائت شد، اما تاکنون وزیر پاسخی به این تذکر نداده‌ است.

پورمختار درباره محور‌های طرح تفحص از سازمان اوقاف، اظهار داشت: نحوه مدیریت سازمان اوقاف، نحوه تعامل مسئولان این سازمان با مردم، پاسخ‌گو نبودن مسئولان این سازمان به مردم و حتی نمایندگان مجلس و کم توجهی در اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی از جمله محور‌های این تحقیق و تفحص است.

نماینده مردم کبودر‌آهنگ تصریح کرد: نحوه هزینه‌کرد در‌آمد موقوفات و همچنین  نحوه هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری این در‌آمد‌ها، کم‌توجهی به نظر واقفین، موقوفات بلا‌استفاده و عدم همکاری در مورد تبدیل به احسن موقوفات از جمله دیگر محور‌های تفحص در این طرح است.
برچسب ها: سازمان اوقاف ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: