کد خبر: ۱۰۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 31 July 2017
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: نظام آموزشی ضعیف در کشور باعث شده تا جوانان ماتوانایی کارآفرینی نداشته باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: نظام آموزشی ضعیف در کشور باعث شده تا جوانان ماتوانایی کارآفرینی نداشته باشند.


محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با مشکلات تولیدکنندگان صنعتی ،گفت:زمانی که دلار در کشور ما 500 درصد افزایش پیدا کرد بازهم تولید کنندگان ما نتوانستند در صادرات موفق عمل کنند و این نشان می دهد که مشکل از جای دیگر آب می خورد و مربوط به تولید نیست.

وی در ادامه افزود:با وجود نظام درستی که رقبای ما دارند و محصول را با قیمت پایین تولید می کنند ،ما توانایی رقابت در بازارهای جهانی را نداریم.

منصوری تصریح کرد:یکی از اصلی ترین مشکلات ما در تولید ،نظام آموزشی نادرستی است و این امر باعث شده تا جوانان ما توانایی کارآفرینی نداشته باشند.

نماینده مردم ساوه در خانه ملت تاکید کرد:در صورتیکه بتوانیم به دانش آموزان دیپلم تخصصی بدهیم بطور حتم شاهد شکوفایی استعدادهای بیشتری در صنعت کشور خواهیم بود.

رئیس جامعه کارفرمایان کل استان مرکزی اذعان داشت:افزایش تخصص در جامعه باعث کاهش بیکاری و بزه های اجتماعی نیز خواهد شد و بنظر می رسد این تنها راه نجات صنعت کشور است.

وی در پایان اعلام کرد:در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طرحی برای ایجاد مدارس تخصصی اختیاری ایجاد شده است تا با قوت گرفتن این نوع مدارس در کل کشور از طریق آموزش از راه دور بتوانیم آینده بهتری در صنعت ایران را شاهد باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: